REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/10054
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWajzer, Bogusław-
dc.date.accessioned2021-01-18T12:01:42Z-
dc.date.available2021-01-18T12:01:42Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationRomantyzm uniwersytecki: kulturotwórcza rola ośrodków akademickich w pierwszej połowie XIX wieku, pod redakcją Elżbiety Dąbrowicz i Marcina Lula, Białystok 2019, s. 257-280pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-600-2-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/10054-
dc.description.abstractThe article reviews a few historical and literary issues related to research on the academic lecture. As a rhetorical form of education (resp. Bildung), the genre in its modern sense was developed in the “Golden Age of the University” – an intellectual period between the late Enlightenment and the early Romanticism. In the first part of the article, the author focuses on the notion of a university, its historical semantics, discursive practices and constant connections with the idea of the universe. The second part presents some “scripts”, i.e. written sources, enabling a historian of literature to study lectures delivered by Wincenty Pol – a famous Polish Romantic poeta doctus as well as poeta doctor.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.titleBildungsromantik. O wykładzie jako retorycznej formie kształcenia uniwersyteckiego w pierwszej połowie XIX wieku (rekonesans historycznoliteracki)pl
dc.title.alternativeBildungsromantik. On the academic lecture as a rhetorical form of university education in the first half of the nineteenth centurypl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2019;-
dc.description.BiographicalnoteBogusław Wajzer – doktorant w Katedrze Historii Literatury Oświecenia i Romantyzmu na Wydziale Polonistyki UJ, dwukrotny stypendysta MNiSW oraz laureat Stypendium im. Stanisława Pyjasa za pracę dla wspólnoty akademickiej. Pod opieką promotorską prof. dr hab. Agnieszki Ziołowicz przygotowuje książkę doktorską o „romantyzmie uniwersyteckim” pod roboczym tytułem Poetae doctores. Retoryka wykładu akademickiego w 1. połowie XIX wieku.pl
dc.description.firstpage257pl
dc.description.lastpage280pl
dc.identifier.citation2Romantyzm uniwersytecki: kulturotwórcza rola ośrodków akademickich w pierwszej połowie XIX wieku, pod redakcją Elżbiety Dąbrowicz i Marcina Lulapl
dc.conferenceKonferencja "Romantyzm uniwersytecki. Kulturotwórcza rola ośrodków akademickich w I połowie XIX wieku", Białystok 16-17 października 2017pl
Występuje w kolekcji(ach):Konferencja "Romantyzm uniwersytecki. Kulturotwórcza rola ośrodków akademickich w pierwszej połowie XIX wieku", 16-17 października 2017
Książki / Rozdziały (WUwB)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
B_Wajzer_Bildungsromantik.pdf325,74 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)