Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/10054
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Wajzer, Bogusław | - |
dc.date.accessioned | 2021-01-18T12:01:42Z | - |
dc.date.available | 2021-01-18T12:01:42Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Romantyzm uniwersytecki: kulturotwórcza rola ośrodków akademickich w pierwszej połowie XIX wieku, pod redakcją Elżbiety Dąbrowicz i Marcina Lula, Białystok 2019, s. 257-280 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-7431-600-2 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/10054 | - |
dc.description.abstract | The article reviews a few historical and literary issues related to research on the academic lecture. As a rhetorical form of education (resp. Bildung), the genre in its modern sense was developed in the “Golden Age of the University” – an intellectual period between the late Enlightenment and the early Romanticism. In the first part of the article, the author focuses on the notion of a university, its historical semantics, discursive practices and constant connections with the idea of the universe. The second part presents some “scripts”, i.e. written sources, enabling a historian of literature to study lectures delivered by Wincenty Pol – a famous Polish Romantic poeta doctus as well as poeta doctor. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.title | Bildungsromantik. O wykładzie jako retorycznej formie kształcenia uniwersyteckiego w pierwszej połowie XIX wieku (rekonesans historycznoliteracki) | pl |
dc.title.alternative | Bildungsromantik. On the academic lecture as a rhetorical form of university education in the first half of the nineteenth century | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.rights.holder | © Copyright by Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 2019; | - |
dc.description.Biographicalnote | Bogusław Wajzer – doktorant w Katedrze Historii Literatury Oświecenia i Romantyzmu na Wydziale Polonistyki UJ, dwukrotny stypendysta MNiSW oraz laureat Stypendium im. Stanisława Pyjasa za pracę dla wspólnoty akademickiej. Pod opieką promotorską prof. dr hab. Agnieszki Ziołowicz przygotowuje książkę doktorską o „romantyzmie uniwersyteckim” pod roboczym tytułem Poetae doctores. Retoryka wykładu akademickiego w 1. połowie XIX wieku. | pl |
dc.description.firstpage | 257 | pl |
dc.description.lastpage | 280 | pl |
dc.identifier.citation2 | Romantyzm uniwersytecki: kulturotwórcza rola ośrodków akademickich w pierwszej połowie XIX wieku, pod redakcją Elżbiety Dąbrowicz i Marcina Lula | pl |
dc.conference | Konferencja "Romantyzm uniwersytecki. Kulturotwórcza rola ośrodków akademickich w I połowie XIX wieku", Białystok 16-17 października 2017 | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Konferencja "Romantyzm uniwersytecki. Kulturotwórcza rola ośrodków akademickich w pierwszej połowie XIX wieku", 16-17 października 2017 Książki / Rozdziały (WUwB) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
B_Wajzer_Bildungsromantik.pdf | 325,74 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)