REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3081
Tytuł: Postkolonialno-autochtoniczny paradygmat badań społecznych nad wielokulturowością w perspektywie pedagogicznej
Inne tytuły: Postcolonial indigenous paradigm of social research on multiculturalityin pedagogical perspective
Autorzy: Kubinowski, Dariusz
Słowa kluczowe: postcolonialism
paradigms in social sciences
Roma people
Data wydania: 2015
Data dodania: 16-lip-2015
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 197-208
Abstrakt: The author shortly presents a new paradigm of social research on multiculturality as called the postcolonial indigenous paradigm. He bases in this presentation on the book by Bagele Chilisa, professor at the University of Botswana who is researcher represented this paradigm and author of methodological monograph under the title Indigenous research methodologies (2012). Postcolonial indigenous paradigm is synergy and transgression of three known paradigms in social sciences as means: critical theory, constructive, and participative ones. The author asks for possibility of using postcolonial indigenous paradigm in social research on multiculturality in Poland. His answer to this question is an exemplification of research project concerning problems of the Roma education in Polish schools. He proposes looking for new political concepts and practical solutions of problems of multiculturality with regards to ideas of postcolonial indigenous paradigm.
E-mail: dkubi@wp.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/3081
DOI: 10.15290/pss.2015.25.11
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_25_Kubinowski.pdf135,7 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)