Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3081
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kubinowski, Dariusz | - |
dc.date.accessioned | 2015-07-16T11:02:06Z | - |
dc.date.available | 2015-07-16T11:02:06Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Pogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 197-208 | pl |
dc.identifier.issn | 1230-2392 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/3081 | - |
dc.description.abstract | The author shortly presents a new paradigm of social research on multiculturality as called the postcolonial indigenous paradigm. He bases in this presentation on the book by Bagele Chilisa, professor at the University of Botswana who is researcher represented this paradigm and author of methodological monograph under the title Indigenous research methodologies (2012). Postcolonial indigenous paradigm is synergy and transgression of three known paradigms in social sciences as means: critical theory, constructive, and participative ones. The author asks for possibility of using postcolonial indigenous paradigm in social research on multiculturality in Poland. His answer to this question is an exemplification of research project concerning problems of the Roma education in Polish schools. He proposes looking for new political concepts and practical solutions of problems of multiculturality with regards to ideas of postcolonial indigenous paradigm. | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | postcolonialism | pl |
dc.subject | paradigms in social sciences | pl |
dc.subject | Roma people | pl |
dc.title | Postkolonialno-autochtoniczny paradygmat badań społecznych nad wielokulturowością w perspektywie pedagogicznej | pl |
dc.title.alternative | Postcolonial indigenous paradigm of social research on multiculturalityin pedagogical perspective | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/pss.2015.25.11 | - |
dc.description.Email | dkubi@wp.pl | pl |
dc.description.references | Chilisa B. (2012), Indigenous research methodologies, Los Angeles – London – New Delhi | pl |
dc.description.references | Kubinowski D. (2008), Wychowanie i jego konteksty w perspektywie pozapedagogicznej i pedagogicznej, [w:] K. Rubacha (red.), Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Kraków | pl |
dc.description.references | Kubinowski D. (2013), Idiomatyczność – synergia – emergencja. Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku, Lublin | pl |
dc.description.references | Lichtman M. (2006), Qualitative research in education: a user’s guide, Thousand Oaks – London – New Delhi | pl |
dc.description.references | Lincoln Y. S., Guba E. G. (2000), Paradigmatic controversies, contradictions, and emerging confluences, [w:] Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.), Handbook of qualitative research (second edition), Thousand Oaks – London – New Delhi | pl |
dc.description.references | Nikitorowicz J. (2014), Zadania edukacji międzykulturowej w kontekście problemów wielokulturowego świata, „Studia Kulturowo-Edukacyjne” t. IX, nr 1 | pl |
dc.description.references | Sobot K. (2013), Kulturowe uwarunkowania postaw Romów wobec obowiązku szkolnego, Lublin, niepublikowana rozprawa doktorska | pl |
dc.description.volume | 25 | - |
dc.description.firstpage | 197 | - |
dc.description.lastpage | 208 | - |
dc.identifier.citation2 | Pogranicze. Studia Społeczne | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Pogranicze_25_Kubinowski.pdf | 135,7 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)