REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3081
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKubinowski, Dariusz-
dc.date.accessioned2015-07-16T11:02:06Z-
dc.date.available2015-07-16T11:02:06Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 197-208pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3081-
dc.description.abstractThe author shortly presents a new paradigm of social research on multiculturality as called the postcolonial indigenous paradigm. He bases in this presentation on the book by Bagele Chilisa, professor at the University of Botswana who is researcher represented this paradigm and author of methodological monograph under the title Indigenous research methodologies (2012). Postcolonial indigenous paradigm is synergy and transgression of three known paradigms in social sciences as means: critical theory, constructive, and participative ones. The author asks for possibility of using postcolonial indigenous paradigm in social research on multiculturality in Poland. His answer to this question is an exemplification of research project concerning problems of the Roma education in Polish schools. He proposes looking for new political concepts and practical solutions of problems of multiculturality with regards to ideas of postcolonial indigenous paradigm.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectpostcolonialismpl
dc.subjectparadigms in social sciencespl
dc.subjectRoma peoplepl
dc.titlePostkolonialno-autochtoniczny paradygmat badań społecznych nad wielokulturowością w perspektywie pedagogicznejpl
dc.title.alternativePostcolonial indigenous paradigm of social research on multiculturalityin pedagogical perspectivepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2015.25.11-
dc.description.Emaildkubi@wp.plpl
dc.description.referencesChilisa B. (2012), Indigenous research methodologies, Los Angeles – London – New Delhipl
dc.description.referencesKubinowski D. (2008), Wychowanie i jego konteksty w perspektywie pozapedagogicznej i pedagogicznej, [w:] K. Rubacha (red.), Konceptualizacje przedmiotu badań pedagogiki, Krakówpl
dc.description.referencesKubinowski D. (2013), Idiomatyczność – synergia – emergencja. Rozwój badań jakościowych w pedagogice polskiej na przełomie XX i XXI wieku, Lublinpl
dc.description.referencesLichtman M. (2006), Qualitative research in education: a user’s guide, Thousand Oaks – London – New Delhipl
dc.description.referencesLincoln Y. S., Guba E. G. (2000), Paradigmatic controversies, contradictions, and emerging confluences, [w:] Denzin N. K., Lincoln Y. S. (red.), Handbook of qualitative research (second edition), Thousand Oaks – London – New Delhipl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2014), Zadania edukacji międzykulturowej w kontekście problemów wielokulturowego świata, „Studia Kulturowo-Edukacyjne” t. IX, nr 1pl
dc.description.referencesSobot K. (2013), Kulturowe uwarunkowania postaw Romów wobec obowiązku szkolnego, Lublin, niepublikowana rozprawa doktorskapl
dc.description.volume25-
dc.description.firstpage197-
dc.description.lastpage208-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_25_Kubinowski.pdf135,7 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)