REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8792
Tytuł: Vocabulary learning strategies (VLS) used by students of philology
Inne tytuły: Strategie przyswajania słownictwa (VLS) przez studentów filologii
Autorzy: Zawadowska-Kittel, Elżbieta
Słowa kluczowe: Vocabulary Learning Strategies (VLS)
social strategies
memory strategies
cognitive strategies
metacognitive strategies
Strategie przyswajania słownictwa
strategie społeczne
strategie zapamiętywania
strategie kognitywne
strategie metakognitywne
Data wydania: 2019
Data dodania: 3-lut-2020
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Białostockie Archiwum Językowe, nr 19, 2019, s. 415-437
Abstrakt: The aim of the present paper is to explore the problem of Vocabulary Learning Strategies (VLS) used by philology students. In the first part of the paper theoretical issues connected with VLS are analysed, in the second the results of research conducted at one state university is presented to show what VLS are selected by the students and what factors influence the choice. The paper also aims at showing the role of vocabulary learning during the teaching/learning process of the students of philology.
Celem artykułu jest zaprezentowanie problematyki strategii przyswajania słownictwa przez studentów filologii. W części pierwszej przedstawiono najważniejsze aspekty zagadnienia, w drugim wyniki badań empirycznych, których celem było ustalenie, jakich strategii używają studenci filologii i jakie czynniki determinują ich wybór.
Afiliacja: Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach
E-mail: elzbieta.zawadowska-kittel@uph.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/8792
DOI: 10.15290/baj.2019.19.24
ISSN: 1641-6961
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-7905-4735
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Archiwum Językowe, 2019, nr 19

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BAJ_19_2019_ E_Zawadowska-Kittel_Vocabulary_learning_strategies.pdf4,88 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)