REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8792
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorZawadowska-Kittel, Elżbieta-
dc.date.accessioned2020-02-03T12:20:16Z-
dc.date.available2020-02-03T12:20:16Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationBiałostockie Archiwum Językowe, nr 19, 2019, s. 415-437pl
dc.identifier.issn1641-6961-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/8792-
dc.description.abstractThe aim of the present paper is to explore the problem of Vocabulary Learning Strategies (VLS) used by philology students. In the first part of the paper theoretical issues connected with VLS are analysed, in the second the results of research conducted at one state university is presented to show what VLS are selected by the students and what factors influence the choice. The paper also aims at showing the role of vocabulary learning during the teaching/learning process of the students of philology.pl
dc.description.abstractCelem artykułu jest zaprezentowanie problematyki strategii przyswajania słownictwa przez studentów filologii. W części pierwszej przedstawiono najważniejsze aspekty zagadnienia, w drugim wyniki badań empirycznych, których celem było ustalenie, jakich strategii używają studenci filologii i jakie czynniki determinują ich wybór.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectVocabulary Learning Strategies (VLS)pl
dc.subjectsocial strategiespl
dc.subjectmemory strategiespl
dc.subjectcognitive strategiespl
dc.subjectmetacognitive strategiespl
dc.subjectStrategie przyswajania słownictwapl
dc.subjectstrategie społecznepl
dc.subjectstrategie zapamiętywaniapl
dc.subjectstrategie kognitywnepl
dc.subjectstrategie metakognitywnepl
dc.titleVocabulary learning strategies (VLS) used by students of philologypl
dc.title.alternativeStrategie przyswajania słownictwa (VLS) przez studentów filologiipl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/baj.2019.19.24-
dc.description.Emailelzbieta.zawadowska-kittel@uph.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcachpl
dc.description.referencesBaruah, T. (1991): The English Teacher’s Handbook. New York.pl
dc.description.referencesCohen, A. (2011): “L2 Learner strategies”. in: Hinkel, E. Handbook of research in second language teaching and learning. Abingdon, 681–698.pl
dc.description.referencesCohen, A. (2012): ”Strategies: the interface of styles, strategies and motivation on tasks”. in: Mercer, S. (ed.) Language learning psychology: Research, theory and pedagogy. Basingtoke, 136–150.pl
dc.description.referencesCoste, D. et al (2003): Common European Framwork of Reference. Strasbourg.pl
dc.description.referencesCorson, D. J. (1995): Using English Words. Dodrecht.pl
dc.description.referencesDroździał-Szelest, K. (2004): “Strategie uczenia się języka obcego: badania a rzeczywistość edukacyjna”, in: Pawlak, M. (ed.) Autonomia w nauce języka obcego Poznań, 31–43.pl
dc.description.referencesLaufer, B. (2004): Vocabulary in a Second Language. Amsterdam/Philadelphia.pl
dc.description.referencesNation, I. (1990): Teaching and Learning Vocabulary. Massachussets.pl
dc.description.referencesNation, I. (2001): Learning Vocabulary in Another Language. Cambridge.pl
dc.description.referencesO’Malley, J.M et al (1990): Learning Strategies in Second Language. Cambridge.pl
dc.description.referencesOxford, R. (1990): Language Learning Structures: What every teacher should know? Boston.pl
dc.description.referencesOxford, R. (2003): Language Learning Styles and Strategies: an overview. Oxford.pl
dc.description.referencesPawlak, M. (2011): “Individual Laerner Differences in Second Language Acquisition”, in: Arabski, J. and Wojtaszek, A. (ed.) Individual Learner Differences in Second Language Acquistion. Bristol, 17–32.)pl
dc.description.referencesSchmitt, N. (2000): Vocabulary in Language Teaching. Cambridge.pl
dc.description.referencesWilkins, D. A. (1972): Linguistics and Language Teaching. London.pl
dc.description.volume19-
dc.description.firstpage415pl
dc.description.lastpage437pl
dc.identifier.citation2Białostockie Archiwum Językowepl
dc.identifier.orcid0000-0002-7905-4735-
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Archiwum Językowe, 2019, nr 19

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BAJ_19_2019_ E_Zawadowska-Kittel_Vocabulary_learning_strategies.pdf4,88 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)