REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/811
Tytuł: Kultura szkoły a różnorodność kulturowa jej uczniów
Inne tytuły: School culture vs. cultural diversity of its students
Autorzy: Dobrowolska, Barbara
Słowa kluczowe: szkoła
kultura szkoły
różnorodność kulturowa
odmienność kulturowa
uczniowie
Data wydania: 2011
Data dodania: 5-mar-2014
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 17, cz. 2, 2011, s. 128-138
Abstrakt: A multicultural school faces its problems alone, which forces it to seek didactic and educational strategies with, not infrequently, a sense of solitude and community ostracism. Problems that need to be solved, a necessity to cope with everyday school life and the clash of cultures create its novel quality, image and institutional, unique identity. As a matter of fact, often unwittingly, it constructs new culture expressed by an organizational order and didactic and educational work, which are often invisible to an onlooker. Forming an individual inner regulation school system, kind of interactions and their “depth”, adapting work plans to recurrently changing and unforeseeable educational situations all comprise its culture. The multicultural school is subject to constant shifts determined by teachers’ competence expansion, enrichment of previous behaviors and interactions by adding a cultural diversity factor.
Afiliacja: Akademia Podlaska
URI: http://hdl.handle.net/11320/811
DOI: 10.15290/pss.2011.17.02.09
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2011, tom XVII cz. 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_17.2_Dobrowolska.pdf256 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)