REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7738
Tytuł: Wydarzenie jako marka, wydarzenie jako wehikuł marki. Proces konstruowania marki lokalnej na przykładzie Podkarpacia
Inne tytuły: Event as a brand, event as a brand’s vehicle. The process of brand construction on example of towns of Subcarpathian voivodeship
Autorzy: Porczyński, Dominik
Słowa kluczowe: social event
heritage
management
territorial branding
territorial marketing
social field
Data wydania: 2018
Data dodania: 18-kwi-2019
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 33, 2018, s. 145-166
Abstrakt: The paper analyses practices of local brand construction identifying it as a process within a broader context or field of territorial marketing. It focuses on strategies carried out by formal and informal actors acting in Podkarpackie voivodeship. Territorial authorities use symbolic or material resources to construct and promote meanings among the possibly broadest number of recipients: citizens, investors or tourists. The symbolic resources used in analysed practices are different components of local cultural heritage: historical and fictional personae, important or less important past events, relics, architecture etc. Since the number of recipients is limited these processes are in fact antagonistic and are about competing between different territorial actors: villages, towns, cities, regions and states. They are understood here anthropologically as an arena of territorial marketing. The paper focuses on social events and describe how local authorities strive to build – basing on possible elements of heritage – a well appraised festivity being either vehicles of brand or the brand itself. It describes strategies the actors use to root it into the local context, to sustain its importance and recognition and do how they evaluate the effectiveness of these practices.
Afiliacja: Uniwersytet Rzeszowski
URI: http://hdl.handle.net/11320/7738
DOI: 10.15290/pss.2018.33.08
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_33_2018_D_Porczynski_Wydarzenie_jako_marka.pdf649,65 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)