REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7738
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPorczyński, Dominik-
dc.date.accessioned2019-04-18T10:52:04Z-
dc.date.available2019-04-18T10:52:04Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 33, 2018, s. 145-166pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7738-
dc.description.abstractThe paper analyses practices of local brand construction identifying it as a process within a broader context or field of territorial marketing. It focuses on strategies carried out by formal and informal actors acting in Podkarpackie voivodeship. Territorial authorities use symbolic or material resources to construct and promote meanings among the possibly broadest number of recipients: citizens, investors or tourists. The symbolic resources used in analysed practices are different components of local cultural heritage: historical and fictional personae, important or less important past events, relics, architecture etc. Since the number of recipients is limited these processes are in fact antagonistic and are about competing between different territorial actors: villages, towns, cities, regions and states. They are understood here anthropologically as an arena of territorial marketing. The paper focuses on social events and describe how local authorities strive to build – basing on possible elements of heritage – a well appraised festivity being either vehicles of brand or the brand itself. It describes strategies the actors use to root it into the local context, to sustain its importance and recognition and do how they evaluate the effectiveness of these practices.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectsocial eventpl
dc.subjectheritagepl
dc.subjectmanagementpl
dc.subjectterritorial brandingpl
dc.subjectterritorial marketingpl
dc.subjectsocial fieldpl
dc.titleWydarzenie jako marka, wydarzenie jako wehikuł marki. Proces konstruowania marki lokalnej na przykładzie Podkarpaciapl
dc.title.alternativeEvent as a brand, event as a brand’s vehicle. The process of brand construction on example of towns of Subcarpathian voivodeshippl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2018.33.08-
dc.description.AffiliationUniwersytet Rzeszowskipl
dc.description.referencesAshworth G. (2015), Planowanie dziedzictwa, Kraków.pl
dc.description.referencesBourdieu P. (1984), Distinction: A Social Critique of the Judgment of Taste, Cambridge, Massachusetts.pl
dc.description.referencesThe Forms of Capital, [w:] Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education, Westport, Connecticut 1986.pl
dc.description.referencesByczkowska D. (2012), Ciało w tańcu. Analiza socjologiczna, Łódź.pl
dc.description.referencesClarke A. E. (1991), Social Worlds/arenas Theory as Organizational Theory, [w:] D.R. Maines (red.), Social Organization and Social Process: Essays in Honor of Anselm Strauss, New York.pl
dc.description.referencesKacperczyk A. (2007), Społeczne światy i areny a problem zmiany organizacyjnej, [w:] K.T. Konecki, P. Chomczyński (red.), Zarządzanie organizacjami: Organizacja jako proces, Łódź.pl
dc.description.referencesKempny M. (2004), Tradycje lokalne jako podstawa kapitału społecznego, [w:] J. Kurczewska (red.), Oblicza lokalności. Tradycja i współczesność, Warszawa.pl
dc.description.referencesKonecki K.T. (2010), W stronę socjologii jakościowej: Badanie kultur, subkultur i światów społecznych, [w:] J. Leoński, M. Fiternicka-Gorzko (red.), Kultury, subkultury i światy społeczne w badaniach jakościowych, Szczecin.pl
dc.description.referencesRobertson R. (1992), Globalization: Social Theory and Global Culture, London.pl
dc.description.referencesStrauss A. (1978), A Social World Perspective, “Studies in Symbolic Interaction” nr 1, s. 119-128.pl
dc.description.referencesSzromnik A. (2012), Marketing Terytorialny. Miasto i region na rynku, Warszawa.pl
dc.description.referencesTurner V. (2005), Gry Społeczne. Pola i Metafory, Kraków.pl
dc.description.referencesWallerstein I. (2004), Analiza Systemów-światów, Warszawa.pl
dc.description.referencesZnaniecki F. (1986), Grupy społeczne jako wytwory uczestniczących w nich jednostek, [w:] J. Szacki (red.), Znaniecki, Warszawa.pl
dc.description.referencesZnaniecki F. (1997), Społeczna rola studenta uniwersytetu, Kraków.pl
dc.description.referencesZnaniecki F. (2011), Relacje społeczne i role społeczne, Warszawa.pl
dc.description.volume33
dc.description.firstpage145pl
dc.description.lastpage166pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2018, tom XXXIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_33_2018_D_Porczynski_Wydarzenie_jako_marka.pdf649,65 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)