REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6088
Tytuł: Традиции театра Дель-Арт в творчестве А. Н. Вертинского
Inne tytuły: Traditions of del-art theater in the works of A. N. Vertinsky
Autorzy: Плотникова, Анна
Data wydania: 2013
Data dodania: 13-gru-2017
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: W kręgu problemów antropologii literatury. W stronę antropologii niezwykłości, studia pod redakcją Wandy Supy, Białystok 2013, s. 471-481
Konferencja: Międzynarodowa Konferencja Naukowa "W kręgu problemów antropologii literatury", 20-22 września 2012
Abstrakt: This paper examines the traditions of commedia-art in the works of A. N. Vertinsky. In the early twentieth century commedia-art was reborn and as a tribute to the fashion, the Russian poet plunged into the theater. Many of the creators of the time often resorted to the use of images in their works of theater dell’arte (A. Blok, A. Akhmatova) and A. N. Vertinsky was not an exception. Mask becomes an integral part of the theatrical culture of that period and the central image in the art world of the poet's early period. At the early stage, Pierrot, Columbine and Harlequin are the central images. In emigration and post emigration periods, they become typical, however, they retain their original meaning of the comedy dell’arte. Thus, the origins of his work are found in the medieval theater, and, as the successor of its traditions, he creates a unique world in his work.
URI: http://hdl.handle.net/11320/6088
ISBN: 978-83-7431-401-5
Typ Dokumentu: Book chapter
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
Międzynarodowa Konferencja Naukowa "W kręgu problemów antropologii literatury", 20-22 września 2012

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)