REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5648
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.advisorPoleszczuk, Jan-
dc.contributor.authorLaskowski, Piotr Paweł-
dc.date.accessioned2017-06-21T08:27:39Z-
dc.date.available2017-06-21T08:27:39Z-
dc.date.issued2017-02-16-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5648-
dc.description.abstractW pracy – na podstawie literatury oraz wyników własnych badań – analizuję informacje na temat wykorzystania nowych technologii przez witryny szkół ponadpodstawych. Na podstawie wyników analiz przedstawiłem wytyczne odnośnie ich standardów i funkcjonalności. Problem atrakcyjności wizualnej przedstawiłem omawiając metody budowania treści i trendy obecnie obowiązujące w web design’ie (projektowaniu stron). Zwróciłem uwagę na aspekty bezpieczeństwa funkcjonowania w sieci Internet oraz na problemy, z jakimi możemy się spotkać: włamania na stronę, podmianę treści, zablokowanie witryny przez wyszukiwarki, niebezpieczne skrypty zaszyte w kodzie strony itp. Wyniki własnych badań posłużyły mi do przedstawienia stanu wykorzystania technologii informatycznych w witrynach szkół ponadpodstawowych oraz socjologicznego „tła” związanego ze stylem prowadzenia witryn, zróżnicowaniem regionalnym, zróżnicowaniem ze względu na typ szkoły. Pierwszy rozdział pracy przedstawia ogólną charakterystykę wybranych aspektów „rewolucji internetowej” w społeczeństwie oraz w dziedzinie edukacji. W drugim rozdziale przedstawiłem funkcjonalności dostępnych technologii, które są lub mogą być wykorzystane w funkcjonowaniu szkoły. Rozdział trzeci w całości koncentruje się na społecznych czynnikach różnicujących korzystanie z technologii internetowych. Na zakończenie pracy przedstawiłem syntetyczny opis funkcji witryn szkolnych. Określiłem propozycje zasad organizacji witryn szkolnych, które powinny stać się podstawą opracowania przez władze lokalne i państwowe, zajmujące się edukacją.pl
dc.description.abstractIn my dissertation - based on the literature and the results of my own research – I analyzed information on the use of new technologies by comprehensive schools sites. Based on the results of the analysis I presented the guidelines for the standards and functionality of the school websites. The problem of visual appeal I introduced discussing the methods of building content and current trends in web design. I took notice of the function safety aspects on the Internet and the problems that we may encounter: hacked websites, swapped content, blocked sites by search engines, dangerous scripts hidden in the page code, etc. The results of my own research I used to present the status of implementation of information technology in comprehensive schools sites and sociological "background" associated with the style management of websites, regional variation, variation due to the type of school. The first chapter of my dissertation presents the general characteristics of selected aspects of the "Internet revolution" in society and in education. In the second chapter I introduced functionality of available technologies that are or may be used in the functioning of schools. The third chapter entirely focuses on the social factors that differentiate the use of Internet technologies. At the end of the work I presented a synthetic description of the functions of school websites. I have defined the proposed principles of organization of school websites, which should be the basis for the development by the both local and state authorities, dealing with education.pl
dc.language.isoplpl
dc.subjectwitryny szkolnepl
dc.subjectwizerunekpl
dc.subjectkomunikacjapl
dc.subjectspołeczeństwopl
dc.subjectschool sitespl
dc.subjectimagepl
dc.subjectcommunicationpl
dc.subjectsocietypl
dc.titleRola Internetu w kreowaniu wizerunku szkoły. Analiza funkcjonalności witryn szkolnychpl
dc.title.alternativeThe role of the Internet in creating the image of the school. Analysis of the functionality of school websitespl
dc.typeBook_phdpl
dc.description.AffiliationWydział Historyczno-Socjologiczny Instytut Socjologii i Kognitywistyki UwBpl
Występuje w kolekcji(ach):Prace doktorskie (dostęp z komputerów Biblioteki Uniwersyteckiej)
Prace doktorskie (WSoc)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Laskowski_P_Doktorat_Rola_Internetu_w_kreowaniu_witryn_szkolnych.pdf
Dostęp ograniczony
3,46 MBAdobe PDFOtwórz Request a copy
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)