REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4787
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMokwa-Tarnowska, Iwona-
dc.date.accessioned2016-12-01T12:02:51Z-
dc.date.available2016-12-01T12:02:51Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XX, 2016, s. 223-236pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4787-
dc.description.abstractE-learning może stać się skutecznym środowiskiem uczenia się i nauczania przede wszystkim dzięki wytężonej pracy kompetentnego nauczyciela. Różne role, jakie musi on wypełniać, związane są z naturą procesu edukacyjnego prowadzonego online, na który ma wpływ przyjęta koncepcja metodyczna, instruktywistyczna lub konstruktywistyczna, liczba uczestników, struktura kursu, typy zasobów i aktywności oraz tematyka całego programu lub modułu. Inne zadania będą stawać przed nauczycielem języków obcych nadzorującym masowe, otwarte kursy internetowe, bowiem jego rolą będzie udzielanie studentom głównie wsparcia wyprzedzającego, a inne przed nauczycielem pracującym z małymi grupami, uczącymi się w środowisku w pełni lub częściowo e-learningowym. Zajęcia takie będą wymagały zastosowania różnych struktur wsparcia zarówno wyprzedzającego, jak i reaktywnego, akademickiego i nieakademickego. Wpływ mechanizmów wsparcia pochodzącego od nauczyciela na skuteczność nauczania i uczenia się języka angielskiego w środowisku e-learningowym zostanie pokazany na przykładzie kursów i modułów internetowych dla grup o różnej liczebności.pl
dc.description.abstractIntensive teacher support is the major factor in e-learning being an effective learning and teaching environment. Different teacher’s roles are associated with the specific nature of the online educational process, which results from the adopted educational paradigm, instructive or constructivist, the number of participants, the course structure together with its resources and activities, as well as the subject matter of the e-learning programme or module. The teacher responsible for developing and supervising a massive open online course has to perform more varied activities and tasks than that working with small groups participating in an e-learning or blended learning programme. In the first case their work involves mainly pre-emptive support, in the second one both pre-emptive and many-layered responsive. Therefore their duties may include helping students solve not only their academic problems, but also non-academic ones. The paper shows how teacher support impacts the effectiveness of teaching and learning English during e-learning courses and modules for groups of a limited and unlimited number of participants.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecte-learningpl
dc.subjectMOOCpl
dc.subjectwsparciepl
dc.subjectnauczycielpl
dc.subjectnauczanie języków obcychpl
dc.subjectsupportpl
dc.subjectlanguage teacherpl
dc.subjectforeign language teachingpl
dc.titleOd zajęć tradycyjnych do MOOCów – role nauczyciela języków obcychpl
dc.title.alternativeFrom traditional classes to MOOCs – roles of language teacherspl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2016.20.16-
dc.description.Emailimtarn@pg.gda.plpl
dc.description.AffiliationPolitechnika Gdańska, Centrum Języków Obcychpl
dc.description.referencesBayne S., Ross J., The Pedagogy of the Massive Open Online Courses: the UK view, York 2013.pl
dc.description.referencesCan T., Learning and teaching languages online: A constructivist approach, „Novitas-ROYAL (Research on Youth and Language)” 2009, 3(1), s. 60-74.pl
dc.description.referencesClow D., MOOCs and the funnel of participation, [w:] Third Conference on Learning Analytics and Knowledge (LAK 2013), 8-12 April, Leuven, Belgium 2013.pl
dc.description.referencesEngle W., UBC MOOC pilot: Design and delivery overview, Vancouver 2014.pl
dc.description.referencesGrainger B., Massive open online course (MOOC) Report, London 2013.pl
dc.description.referencesHo A.D. et al., HarvardX and MITx: The first year of open online courses. HarvardX and MITx Working Paper No. 1, 2014, [online], http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=2381263, [dostęp: 26.08.2015].pl
dc.description.referencesJohnson G. M., Instructionism and constructivism, 2014, [online], http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED490726.pdf, [dostęp: 20.08.2015].pl
dc.description.referencesKolowich S., Coursera takes a nuanced view of MOOC dropout rates. The Chronicle of Higher Education, 2013, [online], http://chronicle.com/blogs/wiredcampus/coursera-takes-anuanced-view-of-mooc-dropout-rates/43341, [dostęp: 03.09.2015].pl
dc.description.referencesLi Yuan, Powell S., MOOCs and open education: Implications for higher education: A white paper, Bolton 2013.pl
dc.description.referencesMokwa-Tarnowska I., Support mechanisms in teaching technical writing in the online environment, [w:] International Language Teaching Conference: Seeking most effective methods at different levels – organisation, methodology, tools, M. Chomicz, B. Trela (red.), Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesMokwa-Tarnowska I., Struktury wsparcia a efektywność w środowisku e-learningowym, „E-mentor” 2014, 2(54).pl
dc.description.referencesMokwa-Tarnowska I., E-learning i blended learning w nauczaniu akademickim: Zagadnienia metodyczne, Gdańsk 2015.pl
dc.description.referencesMOOC Teams, MOOCs @ Edinburgh 2013 – Report #1, Edinburgh 2013.pl
dc.description.referencesParr C., Not staying the course, Times Higher Education, May 10, 2013, [online] http://www.insidehighered.com/news/2013/05/10/new-study-low-mooc-completion-rates#ixzz367oaskXQ, [dostęp: 03.09.2015].pl
dc.description.referencesSimpson O., Supporting students for success in online and distance education, New York 2012.pl
dc.description.pages223-236pl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2016, tom XX

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)