Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/4762
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Botwina, Renata | - |
dc.contributor.author | Saniewska, Marta | - |
dc.date.accessioned | 2016-11-30T11:07:51Z | - |
dc.date.available | 2016-11-30T11:07:51Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Linguodidactica, tom XX, 2016, s. 41-49 | pl |
dc.identifier.issn | 1731-6332 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/4762 | - |
dc.description.abstract | Neurodidactics or brain-based learning, a relatively new interdisciplinary science, constitutes an interface between didactics, neuroscience, pedagogy and psychology. Based on the latest findings of brain research, it provides principles and suggestions for effective brain-based learning and teaching. This paper entitled “Updating the school: neurodidactics in foreign language teaching” describes the principles of neurodidactics or brain-based learning with reference to foreign language teaching. It presents the basics of neurodidactics and brain-based teaching and the way it affects learning and memory. With this in mind, some brain-based ideas and approaches for the foreign language classroom are explained which may help to find a better and more effective way of foreign language learning and teaching. | pl |
dc.description.abstract | Neurodydaktyka lub nauczanie/uczenie się przyjazne mózgowi to stosunkowo nowa nauka interdyscyplinarna, która sytuuje się pomiędzy dydaktyką, neurologią, pedagogiką i psychologią. Artykuł zatytułowany „Aktualizacja szkoły: neurodydaktyka w nauczaniu języków obcych” opisuje działanie neurodydaktyki w odniesieniu do nauczania języków obcych. Przedstawia najważniejsze zasady neurodydaktyki, nauczania/uczenia się przyjaznego mózgowi i pamięci. Ponadto prezentuje wybrane techniki, które mogą być z powodzeniem użyte podczas lekcji języka obcego w szkole. Mogą one pomóc w znalezieniu lepszego i bardziej skutecznego sposobu uczenia się i nauczania języków obcych. | pl |
dc.language.iso | en | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | neurodidactics | pl |
dc.subject | brain-based learning | pl |
dc.subject | foreign language teaching | pl |
dc.subject | multitasking | pl |
dc.subject | webquest | pl |
dc.subject | the Moodle platform | pl |
dc.subject | neurodydaktyka | pl |
dc.subject | nauczanie/uczenie się przyjazne mózgowi | pl |
dc.subject | nauczanie języków obcych | pl |
dc.subject | platforma Moodle | pl |
dc.title | Updating the school: neurodidactics in foreign language teaching | pl |
dc.title.alternative | Aktualizacja szkoły: neurodydaktyka w nauczaniu języków obcych | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/lingdid.2016.20.03 | - |
dc.description.Email | Renata Botwina: r.botwina@uw.edu.pl | pl |
dc.description.Email | Marta Saniewska: m.saniewska@uw.edu.pl | pl |
dc.description.Affiliation | dr Renata Botwina - Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistyki | pl |
dc.description.Affiliation | mgr Marta Saniewska - Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistyki | pl |
dc.description.references | Badecka-Kozikowska M., Siedem grzechów głównych nauczycieli języków obcych (oraz jak je przekuć w metodyczne cnoty, Warszawa 2008. | pl |
dc.description.references | Caine R., Caine G., Making connections: teaching and the human brain, New York 2014, [online], http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED335141.pdf | pl |
dc.description.references | Laborda J. G., Using webquests for oral communication in english as a foreign language for Tourism Studies, “Educational Technology and Society” 2009, 12 (1). | pl |
dc.description.references | Lombardi J., Practical ways Brain-based research applies to ESL learners, “The Internet TESL Journal” 2004, Vol. X, No. 8. | pl |
dc.description.references | Prensky M., Digital Natives, Digital Immigrants 2001, [online], http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdf | pl |
dc.description.references | Sabitzer B., Neurodidactics: Brain-based ideas for ICT and Computer Science Education, “The International Journal of Learning 2011, Vol. 18, Issue 2, [online], http://www.academia.edu/4370959/Neurodidactics Brain-based_Ideas_for_ICT_and_Computer | pl |
dc.description.references | Żylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń 2013, [online], http://iteslj.org/Articles/Lombardi-BrainResearch.html | pl |
dc.description.pages | 41-49 | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2016, tom XX |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_20_R.Botwina_M.Saniewska_Updating_the_school_neurodidactics_in_foreign_language_teaching.pdf | 301,82 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)