REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4762
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBotwina, Renata-
dc.contributor.authorSaniewska, Marta-
dc.date.accessioned2016-11-30T11:07:51Z-
dc.date.available2016-11-30T11:07:51Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationLinguodidactica, tom XX, 2016, s. 41-49pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4762-
dc.description.abstractNeurodidactics or brain-based learning, a relatively new interdisciplinary science, constitutes an interface between didactics, neuroscience, pedagogy and psychology. Based on the latest findings of brain research, it provides principles and suggestions for effective brain-based learning and teaching. This paper entitled “Updating the school: neurodidactics in foreign language teaching” describes the principles of neurodidactics or brain-based learning with reference to foreign language teaching. It presents the basics of neurodidactics and brain-based teaching and the way it affects learning and memory. With this in mind, some brain-based ideas and approaches for the foreign language classroom are explained which may help to find a better and more effective way of foreign language learning and teaching.pl
dc.description.abstractNeurodydaktyka lub nauczanie/uczenie się przyjazne mózgowi to stosunkowo nowa nauka interdyscyplinarna, która sytuuje się pomiędzy dydaktyką, neurologią, pedagogiką i psychologią. Artykuł zatytułowany „Aktualizacja szkoły: neurodydaktyka w nauczaniu języków obcych” opisuje działanie neurodydaktyki w odniesieniu do nauczania języków obcych. Przedstawia najważniejsze zasady neurodydaktyki, nauczania/uczenia się przyjaznego mózgowi i pamięci. Ponadto prezentuje wybrane techniki, które mogą być z powodzeniem użyte podczas lekcji języka obcego w szkole. Mogą one pomóc w znalezieniu lepszego i bardziej skutecznego sposobu uczenia się i nauczania języków obcych.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectneurodidacticspl
dc.subjectbrain-based learningpl
dc.subjectforeign language teachingpl
dc.subjectmultitaskingpl
dc.subjectwebquestpl
dc.subjectthe Moodle platformpl
dc.subjectneurodydaktykapl
dc.subjectnauczanie/uczenie się przyjazne mózgowipl
dc.subjectnauczanie języków obcychpl
dc.subjectplatforma Moodlepl
dc.titleUpdating the school: neurodidactics in foreign language teachingpl
dc.title.alternativeAktualizacja szkoły: neurodydaktyka w nauczaniu języków obcychpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2016.20.03-
dc.description.EmailRenata Botwina: r.botwina@uw.edu.plpl
dc.description.EmailMarta Saniewska: m.saniewska@uw.edu.plpl
dc.description.Affiliationdr Renata Botwina - Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistykipl
dc.description.Affiliationmgr Marta Saniewska - Uniwersytet Warszawski, Wydział Lingwistyki Stosowanej, Katedra Ukrainistykipl
dc.description.referencesBadecka-Kozikowska M., Siedem grzechów głównych nauczycieli języków obcych (oraz jak je przekuć w metodyczne cnoty, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesCaine R., Caine G., Making connections: teaching and the human brain, New York 2014, [online], http://files.eric.ed.gov/fulltext/ED335141.pdfpl
dc.description.referencesLaborda J. G., Using webquests for oral communication in english as a foreign language for Tourism Studies, “Educational Technology and Society” 2009, 12 (1).pl
dc.description.referencesLombardi J., Practical ways Brain-based research applies to ESL learners, “The Internet TESL Journal” 2004, Vol. X, No. 8.pl
dc.description.referencesPrensky M., Digital Natives, Digital Immigrants 2001, [online], http://www.marcprensky.com/writing/Prensky%20%20Digital%20Natives,%20Digital%20Immigrants%20-%20Part1.pdfpl
dc.description.referencesSabitzer B., Neurodidactics: Brain-based ideas for ICT and Computer Science Education, “The International Journal of Learning 2011, Vol. 18, Issue 2, [online], http://www.academia.edu/4370959/Neurodidactics Brain-based_Ideas_for_ICT_and_Computerpl
dc.description.referencesŻylińska M., Neurodydaktyka. Nauczanie i uczenie się przyjazne mózgowi, Toruń 2013, [online], http://iteslj.org/Articles/Lombardi-BrainResearch.htmlpl
dc.description.pages41-49pl
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2016, tom XX

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)