REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4385
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzalewska, Katarzyna-
dc.date.accessioned2016-08-11T08:48:22Z-
dc.date.available2016-08-11T08:48:22Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Literaturoznawcze, nr 6, 2015, s. 27-40pl
dc.identifier.issn2082-9701-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4385-
dc.description.abstractThe text presents a soudscape analysis of World War II. Here, the term soundscape is understood, after R. Murray Schafer, as acoustic sphere of a place and of its human community which becomes a part of intangible cultural heritage. The analysed soundscape involves wartime audio sphere of both sound senders and recipients. In order to reconstruct the aural world from the years 1939–1945, the article’s author uses autobiographic texts by such writers as Białoszewski, Głowiński, Ligocka, Nałkowska, and Waniek. Further, she later demonstrates the contemporary references to wartime soundscape, and reveals how they function to construct both historical memorials and political history.pl
dc.description.sponsorshipPublikacja powstała przy wsparciu finansowym Fundacji na rzecz Nauki Polskiej.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectWorld War IIpl
dc.subjectsoundscapepl
dc.subjectsonic iconspl
dc.subjectaural postcardspl
dc.subjectauditive practicespl
dc.subjectintangible cultural heritagepl
dc.subjectmemorial sitepl
dc.titlePejzaż dźwiękowy i praktyki audytywne czasu wojny (wówczas i współcześnie)pl
dc.title.alternativeWartime Soundscape and Auditive Activity (Then and Now)pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/bsl.2015.06.02-
dc.description.Emailk.szalewska@ug.edu.plpl
dc.description.BiographicalnoteKatarzyna Szalewska, dr, adiunkt w Katedrze Teorii Literatury i Krytyki Artystycznej Uniwersytetu Gdańskiego. Autorka monografii Pasaż tekstowy. Czytanie miasta jako forma doświadczania przeszłości we współczesnym eseju polskim, Kraków 2012.Współredaktorka książek Przekleństwo rzeczywistości. Rzecz o obsesji i fantazji, Gdańsk 2009; Czesława Miłosza „północna strona” (2011) oraz Nie-miejsca. Teorie spacjalne we współczesnych praktykach interpretacyjnych (2014). Stypendystka Fundacji na rzecz Nauki Polskiej (2014/2015).pl
dc.description.AffiliationWydział Filologiczny, Uniwersytet Gdańskipl
dc.description.pages27-40pl
dc.description.number6pl
dc.description.firstpage27pl
dc.description.lastpage40pl
dc.identifier.citation2Białostockie Studia Literaturoznawczepl
Występuje w kolekcji(ach):Białostockie Studia Literaturoznawcze, 2015, nr 6

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
bsl-6_Szalewska.pdf151,38 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)