REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2483
Tytuł: Can we Really Have an Integrative Theory of Creativity? The Case of Creative Cognition
Autorzy: Reiter-Palmon, Roni
Słowa kluczowe: Creative cognition
Problem identification
Idea evaluation
Data wydania: gru-2014
Data dodania: 26-sty-2015
Wydawca: Faculty of Pedagogy and Psychology, University of Bialystok
Źródło: Creativity. Theories – Research – Applications, Vol. 1, Issue 2, 2014, pp. 256-260.
Abstrakt: In this commentary to Glăveanu (2014), I address one specific issue raised – that of the need for a grand or unifying theory of creativity. I discuss whether our understanding of creative cognition has progressed sufficiently to allow for the development of, or inclusion in, a grand theory of creativity. Specifically, I argue that there are many gaps in our understanding of two major processes, problem identification and construction and idea evaluation and choice. I further provide some suggestions for how we can move the field forward on these individual aspects, and still strive for integration.
Afiliacja: Department of Psychology, University of Nebraska Omaha, USA
E-mail: rreiter-palmon@unomaha.edu
URI: http://hdl.handle.net/11320/2483
DOI: 10.15290/ctra.2014.01.02.13
ISSN: 2354-0036
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Creativity. Theories – Research – Applications, 2014, Vol. 1, Issue 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
R._Reiter_Palmon,_Can_we_Really_Have_an_Integrative_Theory_of_Creativity_.pdf242,92 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons