REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16233
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGłoskowska-Sołdatow, Małgorzata-
dc.date.accessioned2024-03-26T08:53:30Z-
dc.date.available2024-03-26T08:53:30Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationEdukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiego, Białystok 2012, s. 189-213pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-79-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16233-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractThe study is dedicated to the issues of younger school age students' motivation for learning. The author examines one of the possible determinants of self-motivation. After a theoretical introduction referring to the self-esteem theory and Deci and Ryan's theory of self-determination, the results of the research on the types of self-esteem and motivation of students of cJasses III will be presented.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleMotywacja do nauki a samoocena uczniów klas trzecichpl
dc.title.alternativeMotivation for Learning and Pupils' Self-Esteempl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAdamus M. (2004), Samoocena a zachowania społeczne, " Edukacja i Dialog", nr 4.pl
dc.description.referencesBiernat T. (1998), Motywacja do nauki szkolnej, "Wychowanie na Co Dzień", nr 12.pl
dc.description.referencesBrophy J. (2002), Motywowanie uczniów do nauki, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesDeci E. L. (1985), Intrinsic motivation, New York, Plenum Press.pl
dc.description.referencesDeci E. L., Ryan R. M. (2000), The "What" and "Why" of goal pursuits: human needs and the self-determination of behavior, "Psychological Inquiry", No. 11, p. 4.pl
dc.description.referencesGancarz B., Litke J. (2002), Samoocena dzieci u progu młodszego wieku szkolnego, "Wychowanie na Co Dzień", nr 6.pl
dc.description.referencesGurnik G. (2006), Ocenianie wzmacniające, "Edukacja", nr 3pl
dc.description.referencesKozłowski W. (2006), Szkolna motywacja wewnętrzna, "Edukacja", nr 1.pl
dc.description.referencesKulas H. E. (1983), Mechanizm funkcjonowania samooceny, "Psychologia Wychowawcza", nr 4.pl
dc.description.referencesKulas H. (1986), Samoocena młodzieży, Warszawa , WSiP.pl
dc.description.referencesLeśniak A. (2003), Wpływ samooceny na funkcjonowanie uczniów, "Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze", nr 6.pl
dc.description.referencesŁukaszewski W., Doliński D. (2000), Mechanizmy leżące u podstaw motywacji, [w:] Psychologia. Podręcznik akademicki, t. II, J. Strelau (red.), Gdańsk, GWP.pl
dc.description.referencesNiebrzydowski L. (1972), Wpływ motywacji na uczenie się, Warszawa, Nasza.pl
dc.description.referencesPrzychodzeń A. (2004), Rozwijanie motywacji wewnętrznej, "Edukacja i Dialog", nr 4.pl
dc.description.referencesRyan R. M., Deci E. L. (2000), Self-determination theory and the facilitation of intrinsic motivation, social development, and well-being, "American Psychologist", No. 55.pl
dc.description.referencesRyan R. M., Connell J. P. (1989), Perceived locus of causality and internalization: Examining reasons for acting in two domains, "Journal of Personality and Sodal Psychology", No. 57, p. 749-761.pl
dc.description.referencesReykowski J. (1970), Z zagadnień psychologii motywacji, Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesReykowski J. (1992), Osobowość jako centralny system regulacji i integracji czynności, [w:] Psychologia, T. Tomaszewski (red.), Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesTokarz A. (red.) (2005), W poszukiwaniu zastosowań psychologii twórczości, Kraków, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.referencesTokarz A. (1985), Rola motywacji poznawczej w aktywności twórczej, Wrocław, Ossolineum.pl
dc.description.referencesUszyńska-Jarmoc J. (2007), Od twórczości potencjalnej do autokreacji w szkole, Białystok, Trans Humana.pl
dc.description.referencesWosik-Kawala D. (2007), Korygowanie samooceny uczniów gimnazjum, Lublin, Wydawnictwo UMCS.pl
dc.description.referencesZimbardo P. G. (2001), Psychologia i życie, tłum. E. Czerniawska, Warszawa, PWN.pl
dc.description.firstpage189pl
dc.description.lastpage213pl
dc.identifier.citation2Edukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiegopl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
M_Gloskowska_Soldatow_Motywacja_do_nauki_a_samoocena_uczniow_klas_trzecich.pdf850,69 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)