REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/16232
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJaszczyszyn, Elżbieta-
dc.date.accessioned2024-03-26T08:06:36Z-
dc.date.available2024-03-26T08:06:36Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifier.citationEdukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiego, Białystok 2012, s. 167-187pl
dc.identifier.isbn978-83-61209-79-9-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/16232-
dc.descriptionZdigitalizowano i udostępniono w ramach projektu pn. Rozbudowa otwartych zasobów naukowych Repozytorium Uniwersytetu w Białymstoku – kontynuacja, dofinansowanego z programu „Społeczna odpowiedzialność nauki” Ministra Edukacji i Nauki na podstawie umowy BIBL/SP/0040/2023/01.pl
dc.description.abstractWe deal with "developing readiness to reading" when the children's environment stimulates these attributes, which take an essential part in the process of a reading skill acquisition. The study depicts the process of work over development of children's lingual readiness. Theoretical considerations and descriptions of the research are illustrated by the examples of activities.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTrans Humanapl
dc.titleDziecięca gotowość do czytania - podstawy teoretyczne i metodycznepl
dc.title.alternativeChildren's Readiness to Reading - a Theoretical and Methodical Frameworkpl
dc.typeBook chapterpl
dc.rights.holder© Copyright by Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckiepl
dc.description.referencesAwramiuk E. (2006), Lingwistyczne podstawy początkowej nauki czytania i pisania po polsku, Białystok, Trans Humana.pl
dc.description.referencesBruner J. S. (1987), Poza dostarczone informacje. Studia z psychologii poznawania, tłum. B. Mroziak, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referencesBrzezińska A. (1987a), Gotowość dzieci w wieku przedszkolnym do czytania i pisania, Poznań, Wydawnictwo Naukowe UAM.pl
dc.description.referencesBrzezińska A., (red.) (1987b), Czytanie i pisanie - nowy język dziecka, Warszawa, WSiP.pl
dc.description.referencesCieszyńska J. (2005), Nauka czytania krok po kroku. Jak przeciwdziałać dysleksji, Kraków, Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej.pl
dc.description.referencesCieszyńska-Rożek J. (2011), Jak pomóc dzieciom zagrożonym dysleksją?, "Bliżej Przedszkola" nr 5.pl
dc.description.referencesGorzechowska J., Kaczurbina M. (1986), Mało nas, mało nas. Polskie dziecięce zabawy ludowe, Warszawa, Nasza Księgarnia.pl
dc.description.referencesJakobson R. (1989), W poszukiwaniu istoty języka, tłum. zbiorowe, t. 1, 2, Warszawa, PIW.pl
dc.description.referencesJaszczyszyn E. (2010), Modele edukacji czytelniczej w przedszkolu a gotowość do czytania i umiejętność czytania dzieci sześcioletnich, Białystok, Trans Humana.pl
dc.description.referencesKrasowicz-Kupis G. (1999), Rozwój metajęzykowy a osiągnięcia w czytaniu u dzieci 6-9-letnich, Lublin, Wydawnictwo UMCS.pl
dc.description.referencesKrasowicz-Kupis G., (2004), Rozwój świadomości językowej dziecka. Teoria i praktyka, Lublin, Wydawnictwo UMCS.pl
dc.description.referencesKrasowicz-Kupis, G., (2006), Rozwój i ocena umiejętności czytania dzieci sześcioletnich, Warszawa, Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno-Pedagogicznej.pl
dc.description.referencesKrasowicz G., Bogdanowicz M. (1996), Wybrane aspekty umiejętności metajęzykowych dzieci 6-letnich i dynamika ich zmian w klasie ,,0", "Kwartalnik Polskiej Psychologii Rozwojowej", t. 4, nr 2-3.pl
dc.description.referencesMaurer A. (1994) Rozwój umiejętności czytania, "Kwartalnik Polskiej Psychologii Rozwojowej", t. 2, nr 2.pl
dc.description.referencesMaurer A. (red.) (1997), Głoski rozpoczynające i kończące słowa. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych, Kraków, Impuls.pl
dc.description.referencesMaurer A. (red.) (1997a), Głoska a litera. Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych, Kraków, Impuls.pl
dc.description.referencesMiodyńska-Brookes E., Kulawik A., Tatara M. (red.) (1980), Zarys poetyki, Warszawa PWN.pl
dc.description.referencesRayner K., Foorman B. R., Perfetti Ch. A., Pesetsky D., Seidenberg M. S. (2001), How psychological science informs the Teaching of reading, "Psychological Science in the Public Interest", Vol. 2, No. 2, p. 31-74.pl
dc.description.referencesSchiller P. (2005), Wczesne czytanie, tłum. R. Waliś, Warszawa, K. E. Liber.pl
dc.description.referencesSochacka K. (2004), Rozwój umiejętności czytania, Białystok, Trans Humana.pl
dc.description.referencesWilgocka-Okoń B., (2003) Gotowość szkolna dzieci sześcioletnich, Warszawa, Żak.pl
dc.description.referencesWygotski L. S. (1971), Wybrane prace psychologiczne, tłum. E. Flesznerowa, J. Fleszner, Warszawa, PWN.pl
dc.description.referenceshttp://sylaba.info/index.php?option=com_content&view=article&id=4:zanim-dziecko-zacznie-czyta&Itemid=4 [10.07.2011].pl
dc.description.referenceshttp://www.logopedia.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=79&Itemid=37 [10.06.2011].pl
dc.description.firstpage167pl
dc.description.lastpage187pl
dc.identifier.citation2Edukacja elementarna w teorii i praktyce, pod red. Janiny Uszyńskiej-Jarmoc i Andrzeja Cichockiegopl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
E_Jaszczyszyn_Dziecieca_gotowosc_do_czytania.pdf673,6 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)