REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/9093
Tytuł: Развитие основ допрофильной подготовки и профильного обучения на примере языкового образования
Inne tytuły: Szkoły i nauczanie profilowane na przykładzie kształcenia językowego – założenia przygotowawcze
Development of preliminary field oriented basics and subject oriented instruction by means of foreign language teaching example
Autorzy: Гец, Марина Геннадьевна
Słowa kluczowe: kształcenie językowe
nauczanie profilowane
zajęcia fakultatywne
klastry
podejście oparte na kompetencjach
language education
subject oriented instruction
clusters
elective courses
competence approach
Data wydania: 2019
Data dodania: 14-maj-2020
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 23, 2019, s. 89-96
Abstrakt: Autorka omawia historię i etapy rozwoju idei edukacji profilowanej na przykładzie kształcenia językowego na Białorusi. Analizie poddano procedurę tworzenia klas profilowanych w ogólnokształcących szkołach średnich, w tym w gimnazjach i liceach. Przykłady współczesnego profilowanego nauczania języków obcych ilustrują potrzebę nadania profilowaniu statusu innowacyjnego i nieodwracalnego procesu.
The author looks at the stages of subject oriented instruction development in the context of language and linguistic education. The debatable issues of subject oriented classes curricula and university specialty programmes are raised. The examples are set to confirm the necessity of making these innovative processes irreversible and sustainable.
Afiliacja: Минский государственный лингвистический университет, Кафедра лингводидактики и методики обучения иностранным языкам
E-mail: mgg@tut.by
URI: http://hdl.handle.net/11320/9093
DOI: 10.15290/lingdid.2019.23.06
ISSN: 1731-6332
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0002-3939-0494
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2019, tom XXIII

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)