REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/8892
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMakowska, Aneta-
dc.contributor.authorChutorański, Maksymilian-
dc.date.accessioned2020-03-12T13:29:46Z-
dc.date.available2020-03-12T13:29:46Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1(11), s. 5-11pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/8892-
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska-
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.titlePedagogika rzeczy. Kontynuacje. Otwarcia. Wprowadzeniepl
dc.typeOtherpl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2019.11.01-
dc.description.EmailAneta Makowska: aneta.makowska@usz.edu.plpl
dc.description.EmailMaksymilian Chutorański: maksymilian.chutoranski@usz.edu.plpl
dc.description.AffiliationAneta Makowska - Uniwersytet Szczecińskipl
dc.description.AffiliationMaksymilian Chutorański - Uniwersytet Szczecińskipl
dc.description.referencesAbriszewski, K., Chutorański, M., Makowska, A., Sokołowski-Zgid, M., Szwabowski, O. (2017). Pedagogika (i) rzeczy. Zapis debaty panelowej. W: M. Chutorański, D. Kubinowski (red.), Pedagogika jako humanistyczno-społeczna nauka stosowana: konsekwencje metodologiczne (s. 147–163). Kraków: Oficyna Wydawnicza Impuls.pl
dc.description.referencesChutorański, M. (2016). Nie(tylko)ludzka pedagogika? W: K. Węc, A. Wierciński (red.), Ryzyko jako warunek rozwoju. Transformatywne aspekty hermeneutyki edukacji (s. 256–271). Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek.pl
dc.description.referencesChutorański, M. (2015). Urządzenie (edukacyjne): sieci, dyskursy, ludzie, nie-ludzie. Teraźniejszość – Człowiek – Edukacja, 4 (72), 7–21.pl
dc.description.referencesChutorański, M., Makowska, A. (2019a). Czy(m) jest pedagogika rzeczy? Wprowadzenie. W: M. Chutorański, A. Makowska (red.), Rzeczy – Kultura – Edukacja (s. 9–17). Szczecin: Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego.pl
dc.description.referencesCzapliński, P. (2017). Wstęp. Sploty. Teksty Drugie, 1, 9–17.pl
dc.description.referencesDant, T. (2009). Kultura materialna w rzeczywistości społecznej. Przeł. J. Barański. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego.pl
dc.description.referencesKrajewski, M. (2013). Są w życiu rzeczy… Szkice z socjologii przedmiotów. Warszawa: Fundacja Bęc Zmiana.pl
dc.description.referencesLatour, B. (2013). Nadzieja Pandory. Eseje o rzeczywistości w studiach nad nauką. Przeł. K. Abriszewski i in. Toruń: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika.pl
dc.description.referencesLatour, B. (2011). Nigdy nie byliśmy nowocześni. Przeł. M. Gdula. Warszawa: Oficyna Wydawnicza.pl
dc.description.referencesLatour, B. (2009). Polityka natury. Przeł. A. Czarnacka. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej.pl
dc.description.referencesMakowska, A. (2017a). Boguszów-Gorce: miasto ludzi, węgla i słupów. W: J. Kamińska, Czytanie miasta: badania i animacja w przestrzeni (s. 191–202). Warszawa: Instytut Wydawniczy Książka i Prasa.pl
dc.description.referencesMakowska, A. (2017b). O uwzględnianiu materialności. Praca aparatu w terenie. Jakościowe Badania Pedagogiczne, t. II, 1.pl
dc.description.referencesNorman, D.A. (2015). Wzornictwo i emocje. Dlaczego kochamy lub nienawidzimy rzeczy powszednie. Przeł. D. Skalska-Stefańska. Warszawa: Wydawnictwo Arkady.pl
dc.description.referencesOlsen, B. (2013). W obronie rzeczy. Archeologia i ontologia przedmiotów. Przeł. B. Shallcross, Warszawa: Instytut Badań Literackich PAN.pl
dc.description.referencesNewman, L. (2018). Who is behind @msdcamo2?, THE EAGLE EYE http://eagleeye.news/artsandleisure/who-is-behind-msdcamo2/ (1.09.2018).pl
dc.description.issue1(11)-
dc.description.firstpage5pl
dc.description.lastpage11pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2019, nr 1

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons