REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7712
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMichaluk, Maryna-
dc.date.accessioned2019-04-15T10:56:21Z-
dc.date.available2019-04-15T10:56:21Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 22, 2018, s. 101-114pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7712-
dc.description.abstractArtykuł prezentuje praktyczne wykorzystanie chmur wyrazowych w dydaktyce języka rosyjskiego na różnych zajęciach w szkole wyższej. Na początku krótko omówiono rolę i znaczenie nowoczesnych technologii w nauczaniu języków obcych, a następnie zdefiniowano czym są chmury wyrazowe i do czego służą. W tekście wskazano także programy i aplikacje do ich tworzenia, a najbardziej popularne opisano bardziej szczegółowo (WordItOut, Wordle, Tagxedo, WordArt). Ponadto, na przykładzie aplikacji WordArt.com, został zobrazowany sposób tworzenia chmury wyrazowej. Integralną częścią artykułu jest pokazanie praktycznego zastosowania omawianego narzędzia w dydaktyce. W tekście zostały zawarte: gramatyczne chmury wyrazowe, leksykalne chmury wyrazowe, chmury wyrazowe motywujące do mówienia oraz chmury wyrazowe rozbudzające kreatywność, a każdy z zaproponowanych typów opatrzono przykładami i wskazano konkretne zajęcia, na jakich mogą być zastosowane. W podsumowaniu przytoczono listę potencjalnych zastosowań chmur wyrazowych.pl
dc.description.abstractThe article presents practical use of word clouds in teaching Russian language in various academic classes. At the beginning the role and the importance of modern technologies in foreign language teaching were discussed. After that, some words about what word clouds are and what they are used for. The text also indicates programs and applications to create word clouds. The most popular ones were described in details (WordItOut, Wordle, Tagxedo, WordArt). What is more, based on an application WordArt.com, the way of creating a word cloud has been presented. An integral part of the article is to show the practical usage of the tools that are described in this work. The text includes grammar word clouds, lexical word clouds, word clouds that motivate to speak, and word clouds that awake creativity. Each of the types described in the article has examples and specific activities on which they can be applied. The summary provides a list of potential use of word clouds.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectjęzyk rosyjskipl
dc.subjectchmura wyrazowapl
dc.subjectwizualizacja materiałupl
dc.subjecttwórcze podejściepl
dc.subjectwzrost motywacjipl
dc.subjectRussian languagepl
dc.subjectWord Cloudpl
dc.subjectvisualizinigpl
dc.subjecta creative approachpl
dc.subjectincreasing motivationpl
dc.titleJęzyk rosyjski w chmurach (wyrazowych)pl
dc.title.alternativeRussian in clouds (Word clouds)pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2018.22.06-
dc.description.Emailmsiemieniuk@wp.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstoku, Wydział Filologiczny, Instytut Filologii Wschodniosłowiańskiejpl
dc.description.referencesDaškevič I.V., Word Cloud kak priem aktivizacii rečina uroke anglijskogo âzyka (iz opyta raboty), [online], https://nsportal.ru/shkola/inostrannye-yazyki/angliiskiy-yazyk/library /2014/11/01/word-cloud-kak-priem-aktivizatsii, [dostęp: 30.09.2018].pl
dc.description.referencesGajek E., Obraz jako narzędzie komunikacji na lekcji języka obcego, „Języki obce w szkole” 2010, nr 5, s. 8-14.pl
dc.description.referencesKurvits M., 18 sposobov ispol’zovaniâ oblaka slov v učebnoj rabote, [online], http://marinakurvits.com/ oblaka-slov-v-učebnoj-rabote, [dostęp: 25.10.2018].pl
dc.description.referencesMadej M., Sposób na słówka, czyli ćwiczenia leksykalne na chmurach wyrazów, „Języki obce w szkole” 2016, nr 2, s. 72-76.pl
dc.description.referencesMoczydłowska I., Słowa w chmurach, [w:] Technologie informacyjne i komunikacyjne w edukacji dorosłych. Przewodnik dobrych praktyk, I. Moczydłowska (red.), Siedlce 2012, s. 29-39.pl
dc.description.referencesPavlovae A., Oblako slov kak odin iz priemov soveršenstvovaniâ leksičeskih navykov na urokach anglijskogo âzyka, „Inostrannye âzyki v škole” 2016, nr 3, s. 36-43.pl
dc.description.referencesPrensky M., Digital Natives, Digital Immigrants, „On the Horizon” 2001, t. 9, nr 5.pl
dc.description.referencesJak tworzyć chmurę wyrazów?, [online], http://nowoczesnenauczanie.edu.pl/jak-stworzyc-chmure-wyrazow, [dostęp: 15.10.2018].pl
dc.description.referenceshttps://worditout.compl
dc.description.referenceshttp://www.wordle.netpl
dc.description.referenceshttp://www.tagxedo.compl
dc.description.referenceshttps://wordart.compl
dc.description.volume22-
dc.description.firstpage101pl
dc.description.lastpage114pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0003-3135-9975-
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WFil)
Linguodidactica, 2018, tom XXII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_22_M_Michaluk_Jezyk_rosyjski_w_chmurach.pdf419,24 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)