REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7710
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLewicka-Mroczek, Ewa-
dc.contributor.authorWajda, Edyta-
dc.contributor.authorKarczewski, Daniel-
dc.date.accessioned2019-04-15T10:55:01Z-
dc.date.available2019-04-15T10:55:01Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationLinguodidactica, T. 22, 2018, s. 85-100pl
dc.identifier.issn1731-6332-
dc.identifier.issn0000-0001-8255-6018-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7710-
dc.description.abstractBadania oparte na „pear story” dotyczą analizy dyskursu na podstawie ustnych streszczeń tak zwanego „pear film”. Analiza dyskursu ma długą historię w językoznawstwie. Metodologię „pear story” charakteryzuje jednak unikalny charakter, ponieważ stwarza ona liczne możliwości zarówno w obszarze eksperymentalnym jak i teoretycznym. Artykuł przedstawia wyniki badania sondażowego dotyczącego efektywności seminarium dyplomowego opartego na metodologii „pear story” przeprowadzonego wśród uczestników tego kursu. Rezultaty wskazują, że badani seminarzyści oceniają kurs jako bardzo skuteczny. Ustalono następujące obszary problemowe: ograniczenia metodologii, niedostateczny nacisk na kolaboracyjny charakter kursu, specyficzne trudności, takie jak poszukiwanie źródeł, przenoszenie problemów teoretycznych na grunt empiryczny, trudności związane z pisaniem i edycją tekstu.pl
dc.description.abstractThe ‘pear story’ research involves a discourse analysis of oral retellings of the so-called ‘pear film’. The analysis of narratives has a long history in the field of linguistics. The ‘pear story’ methodology, however, is unique as it provides diverse opportunities both in experimental and theoretical areas. This article presents the results of a survey study on the effectiveness of the BA seminar course based on the ‘pear story’ methodology conducted among the participants of this seminar at the University of Białystok. The results of the research indicate that the seminar students under investigation perceive the programme of the course as very effective. The following problem areas were identified: the limitation of the methodology, an inadequate emphasis on the collaborative aspect of the programme, specific difficulties, such as finding relevant sources, transferring theoretical problems into empirical analysis and writing and editing problems.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subject„pear story”pl
dc.subjectprogram seminarium licencjackiegopl
dc.subjectbadania eksperymentalnepl
dc.subjectBA seminar coursepl
dc.subjectexperimental researchpl
dc.titleEwaluacja seminarium dyplomowego opartego na metodologii „pear story”pl
dc.title.alternativeThe evaluation of a BA seminar based on the methodology of the ‘pear story’pl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/lingdid.2018.22.05-
dc.description.EmailEwa Lewicka-Mroczek: e.lewicka-mroczek@uwb.edu.plpl
dc.description.EmailEdyta Wajda: e.wajda@uwb.edu.plpl
dc.description.EmailDaniel Karczewski : dakar@uwb.edu.plpl
dc.description.AffiliationEwa Lewicka-Mroczek - Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologiipl
dc.description.AffiliationEdyta Wajda - Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologiipl
dc.description.AffiliationDaniel Karczewski - Uniwersytet w Białymstoku, Wydział Filologiczny, Instytut Neofilologiipl
dc.description.referencesBartlett F.C., Remembering. A Study in Experimental and Social Sociology, Cambridge 1967.pl
dc.description.referencesChmiel A., Mazur I., Percepcja filmu a ogólnoeuropejskie standardy audiodeskrypcji – polski wkład w projekt Pear Tree, „Przekładaniec” 2009, 2, s. 138-158.pl
dc.description.referencesCollaborative language learning and teaching, D. Nunan (red.), Cambridge 1992.pl
dc.description.referencesDickinson L., Self-instruction in language learning, Cambridge 1987.pl
dc.description.referencesDörney Z., Research Methods in Applied Linguistics. Quantitative, Qualitative, and Mixed Methodologies, Oxford 2007.pl
dc.description.referencesErbaugh M.S., Mandarin oral narratives compared with English: The Pear/Guava stories, „Journal of the Chinese Language Teachers Association” 1990, 25, s. 21-42.pl
dc.description.referencesFeiz P., Traveling through space in Persian and English: a comparative analysis of motion events in elicited narratives, „Language Sciences” 2011, 33, s. 401-416.pl
dc.description.referencesHolec H., Autonomy and foreign language learning, Oxford 1981.pl
dc.description.referencesLearner autonomy, teacher autonomy: Future directions, B. Sinclair, I. McGrath, T. Lamb (red.), Harlow 2000.pl
dc.description.referencesŁobocki M., Metody i techniki badań pedagogicznych, Kraków 2010.pl
dc.description.referencesNunan D., The Learner-centred curriculum, Cambridge 1988.pl
dc.description.referencesOrero P., Three Different Receptions of the Same Film. The Pear Stories Project Applied to Audio Description, „European Journal of English Studies” 2008, 12 (2), s. 179-193.pl
dc.description.referencesPavlenko A., Autobiographic Narratives as Data in Applied Linguistics, „Applied Linguistics” 2007, 28/2, s. 163-188.pl
dc.description.referencesPilch T., Bauman T., Zasady badań pedagogicznych. Strategie ilościowe i jakościowe, Warszawa 2001.pl
dc.description.referencesStewart J., A quantitative analysis of sign lengthening in American Sign Language, „Sign Language and Linguistics” 2014, 17(1), s. 82-101.pl
dc.description.referencesTannen D., A Comparative Analysis of Oral Narrative Strategies: Athenian Greek and American English, [w:] The Pear Stories: Cognitive, Cultural, and Linguistic Aspects of Narrative Production, W. Chafe (red.), Norwood 1980, s. 51-87.pl
dc.description.referencesThe Pear Stories. Cognitive, Cultural and Linguistic Aspects of Narrative Production, W. Chafe (red.), Norwood 1980.pl
dc.description.referencesToldova S., Bergelson M.B., Khudyakova M.V., Coreference in Russian Oral Movie Retellings (the Experience of Coreference Relations Annotation in “Russian CliPS” corpus). Computational Linguistics and Intellectual Technologies: Proceedings of the International Conference, „Dialogue 2016” Moscow, 2016, June 1-4.pl
dc.description.referencesWilczyńska W., Uczyć się czy być nauczanym? O autonomii w przyswajaniu języka obcego, Warszawa 1999.pl
dc.description.volume22-
dc.description.firstpage85pl
dc.description.lastpage100pl
dc.identifier.citation2Linguodidacticapl
dc.identifier.orcid0000-0002-9148-2425-
dc.identifier.orcid0000-0002-0042-0414-
dc.identifier.orcid0000-0001-8255-6018-
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WFil)
Linguodidactica, 2018, tom XXII

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)