REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7678
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorSzwabowski, Oskar-
dc.date.accessioned2019-03-22T11:31:48Z-
dc.date.available2019-03-22T11:31:48Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationParezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1(9), s. 65-75pl
dc.identifier.issn2353-7914-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7678-
dc.description.abstractTekst jest zaproszeniem. Autor przychodzi o zmroku. Tekst jest wyprawą. Bez mapy. Są towarzysze. Wśród nich milczący Bartleby. Tekst jest spotkaniem. Nie wiadomo, co się wydarzy.pl
dc.description.abstractThe text is an invitation. The author comes with the night. The text is an expedition. There is no map. There are comrades. Among them, silent Bartleby. The text is a meeting. It is not known what will happen.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectBartlebypl
dc.subjectstudiowaniepl
dc.subjectneoliberalizmpl
dc.subjectmelancholiapl
dc.subjectnocpl
dc.subjectkapitalizmpl
dc.subjectedukacja wyższapl
dc.subjectstudypl
dc.subjectneoliberalismpl
dc.subjectmelancholypl
dc.subjectnightpl
dc.subjectcapitalismpl
dc.subjecthigher educationpl
dc.titleNocne studiowanie z Bartlebympl
dc.title.alternativeNight studying with Bertelbypl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/parezja.2018.09.05-
dc.description.Emailo.szwabowski@gmail.compl
dc.description.AffiliationUniwersytet Szczecińskipl
dc.description.referencesAdams, T.E., Jones, S.H., Ellis, C. (2015). Autoethnography. New York: Oxford University Press.pl
dc.description.referencesAdorno, T.W. (1999). Minima moralia. Refleksje z poharatanego życia. Przeł. M. Łukasiewicz. Kraków: Wydawnictwo Literackie.pl
dc.description.referencesAgamben, G. (2009). Bartleby, czyli o przypadkowości. Przeł. S. Królak. W: H. Melville, Kopista Bartleby. Historia z Wall Street. Przeł. A. Szostkiewicz, Warszawa: Sic!pl
dc.description.referencesBall, J.S. (2012). Performativity, Commodification and Commitment: An I-Spy Guide to the Neoliberal University. British Journal of Educational Studies, t. 60, 1, 17–28.pl
dc.description.referencesBall, S.J. (2003). The teacher’s soul and the terrors of performativity. Journal of Education Policy, t. 18, 2, 215–228.pl
dc.description.referencesBielecka-Prus, J. (2014). Po co nam autoetnografia? Krytyczna analiza autoetnografii jako metody badawczej. Przegląd Socjologii Jakościowej, t. 10, 3, 76–95.pl
dc.description.referencesBiesta, G. (2004). Against learning. Reclaiming a language for education in an age of learning. Nordisk Pedagogik, 1, 70–82.pl
dc.description.referencesBorowska-Beszta, B. (2009). W tym cieniu jest tyle słońca. Autoetnografia, Pedagogika Kultury, 5, 81–96.pl
dc.description.referencesBourassa G.N. (2011). Rethinking the Curricular Imagination: Curriculum and Biopolitics in the Age of Neoliberalism. Curriculum Inquiry, t. 41, 1, 5–16.pl
dc.description.referencesChutorański, M., Szwabowski, O. (w druku). Parametryzacja, humanistyka i los mieszkańców Rapa Nui. Rocznik Lubuski, t. 44.pl
dc.description.referencesCrary, J. (2015). 24/7. Późny kapitalizm i koniec snu. Przeł. D. Żukowski. Kraków: Karakter.pl
dc.description.referencesCuster, D. (2014). Autoethnography as a Transformative Research Method, The Qualitative Raport, t. 19, s. 1–13. Pozyskano z http://www.nova.edu/ssss/QR/QR19/custer21.pdf.pl
dc.description.referencesDe Angelis, M. (2012). Grodzenia, dobra wspólne i ‘zewnętrze’. Przeł. T. Leśniak. Praktyka Teoretyczna, 6, 311–324.pl
dc.description.referencesDeleuze, G. (2009). Bartleby albo formuła. Przeł. G. Jankowicz. W: H. Melville, Kopista Bartleby. Historia z Wall Street. Przeł. A. Szostkiewicz, Warszawa: Sic!pl
dc.description.referencesDenzin, N.K. (1997). Interpretive ethnography: ethnographic practices for the 21st century. Thousand Oaks: Sage Publications.pl
dc.description.referencesDenzin, N.K. (2009). Qualitative inquiry under fire: toward a new paradigm dialogue. Walnut Creek: Left Coast Press.pl
dc.description.referencesD’Host, F., Lewis, T.E. (2015) Exhausting the fatigue university: in search of a biopolitics of research. Ethics and Education, 10 (1), 49–60.pl
dc.description.referencesEllis, C. (1997) Evocative authoethnography: Writing emotionally about our lives. W: Y.S. Lincoln, W. Tierney (eds), Representation and the Text: Reframing the Narrative Voice, s. 115–139. Albany: SUNY Press.pl
dc.description.referencesEllis, C. (2004). The Ethnographic I: A Methodological Novel about Teaching and Doing Autoethnography. Walut Creek: AltaMira Press.pl
dc.description.referencesFoster E. (2017). Academic Labor in the Age of Anxiety: Autoethnography Matters. Cultural Studies <–> Critical Methodologies, t. 17, 4, 320–326.pl
dc.description.referencesGreene, M. (1994). Postmodernizm and the Crisis of Representation. English Education, t. 26 4, 206–219.pl
dc.description.referencesJones, S.H. (2009). Autoetnografia. Polityka tego, co osobiste. W: N.K. Denzin i Y.S. Lincoln (red.), Metody badań jakościowych. Tom 2. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.pl
dc.description.referencesKacperczyk, A. (2014). Autoetnografia – technika, metoda, nowy paradygmat? O metodologicznym statusie autoetnografii. Przegląd Socjologii Jakościowej, t. 10, 3, 32–7.pl
dc.description.referencesKępa, E. (2014). Autoetnografia nie wzięła się znikąd – rozważania o ciągłości i zmianie. Parezja, 1, 79–89.pl
dc.description.referencesKrukowska, H. (2012). Noc poetów, noc filozofów. W: J. Ławski, K. Korotkich, M. Bajko (red.), Noc. Symbol – temat – metafora. Tom 2. Białystok.pl
dc.description.referencesKrukowska, H. (2011). Noc romantyczna. Mickiewicz, Malczewski, Goszczyński. Interpretacje. Gdańsk: słowo/obraz terytoria.pl
dc.description.referencesLewis, T.E. (2013). On Study. Giorgio Agamben and educational potentiality. Londyn, Nowy Jork: Rutledge.pl
dc.description.referencesLewis, T.E. (2012). Exopedagogy: On pirates, shorelines, and the educational commonwealth. Educational Philosophy and Theory, t. 44, 8, 845–861.pl
dc.description.referencesMelville, H. (2009). Kopista Bartleby. Historia z Wall Street. Przeł. A. Szostkiewicz. Warszawa: Sic!pl
dc.description.referencesNeary, M., Amsler, S. (2012). Occupy: a new pedagogy of space and time? Journal for Critical Education Policy Studies, t. 10, 2. Pobrano z http://www.jceps.com/archives/726.pl
dc.description.referencesOzga, J. (2008) Governing Knowledge: research steering and research quality. European Educational Research Journal, t. 7, 3, 261–272.pl
dc.description.referencesPelias, R.J. (2017). Still Here, Writing, Trying to Be a Part of the Conversation. Cultural Studies <–> Critical Methodologies, t. 17, 4, 308–315.pl
dc.description.referencesPetersen, E.B. (2015). What crisis of representation? Challenging the realism of post-structuralist policy research in education. Critical Studies in Education, t. 56, 1, 147–160.pl
dc.description.referencesPinar W.F. (2004) What is Curriculum Theory? Lawrence Erlbaum Associates, Inc.pl
dc.description.referencesPoulos Ch.N. (2018). Evocative Writing. W: The International Encyclopedia of Communication Research Methods. Jörg Matthes (General Editor), Christine S. Davis and Robert F. Potter (Associate Editors). JohnWiley & Sons, Inc.pl
dc.description.referencesPoulos, N.Ch. (2017). Under Pressure. Cultural Studies <–> Critical Methodologies, t. 17, 4, 308–315.pl
dc.description.referencesRichardson, L. (2000). Evaluating ethnography. Qualitative Inquiry, 6, 253–255.pl
dc.description.referencesRuitenberg, C. W. (2017). Introduction: Retrieving and Recognizing Study, [w:] C.W. Ruitenberg (ed.), Reconceptualizing Study in Education Discourse and Practice. Nowy Jork, Londyn: Routledge, s. 1–7.pl
dc.description.referencesSaganiak, M. (2011). Wewnętrzne doświadczanie nocy i ciemności. W: J. Ławski, K. Korotkich, M. Bajko (red.), Noc. Symbol – temat – metafora. Tom 1. Białystok.pl
dc.description.referencesSchivelbusch, W. (1995). Disenchanted Night. The Industrialization of Light in the Nineteenth Century. Przeł. z niemieckiego na angielski Angela Davies. Berkeley, Los Angeles, Londyn: University of California Press.pl
dc.description.referencesSpeedy, J. (2012). Collaborative Writing and Ethical Know-how. Moments within the Space around Scholarship, the Academy and the Social Research Imaginary. International Review of Qualitative Research, t. 5, 4, 349–356.pl
dc.description.referencesSpry, T. (2001). Performing autoethnography: An embodied methodological praxis. Qualitative Inquiry, 7, 706–732.pl
dc.description.referencesSpry, T. (2016). Autoethnography and the Other. Unsettling Power through Utopian Performatives. New York: Routledge.pl
dc.description.referencesSpry, T. (2018). Autoethnography and the Other. Performative Embodiment and a Bid for Utopia. W: N.K. Denzin, Y.S. Lincoln (red.), Handbook of Qualitative Research (5rd ed.), s. 627–649, Thousand Oaks: Sage.pl
dc.description.referencesStarego, K. (2016). Uwolnienie podmiotowości przez uwolnienie czasu szkoły. O komodyfikacji tożsamości, kulturze kompetencji i o pewnej możliwości wyjścia z zatrzasku indywidualizacji. Parezja, t. 5, 1, 26–41.pl
dc.description.referencesSzwabowski O., Szczepaniak C., Pławski M., Wężniejewska P. (w druku). Friendly-writing as non-inquiry. The problems of collective autoethnographic writing about collective autoethnographic writing. Qualitative Inquiry.pl
dc.description.referencesVanier, J. (2007). Każda utrata jest dla zmartwychwstania – z Jeanym Vanierem rozmawia Wojciech Bonowicz, Łukasz Tischner. Znak, 620. Pobrano z http://www.miesiecznik.znak.com.pl/6202007z-jeanym-vanierem-rozmawiaja-wojciech-bonowicz-i-lukasz-tischner-kazda-utrata-jest-dla-zmartwychwstania/.pl
dc.description.referencesWinkler, I. (2018). Doing Autoethnography: Facing Challenges, Talking Choice, Accepting Responsibilities. Qualitative Inquiry, t. 24, 4, 236–247.pl
dc.description.referencesŽižek, S. (2006). Notes towards a politics of Bartleby The ignorance of chicken. Comparative American Studies An International Journal, t. 4, 4, 375–394.pl
dc.description.issue1(9)
dc.description.firstpage65pl
dc.description.lastpage75pl
dc.identifier.citation2Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PANpl
Występuje w kolekcji(ach):Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2018, nr 1

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Parezja_1_2018_O_Szwabowski_Nocne_studiowanie_z_Bartlebym.pdf150,1 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons