REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7662
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMalinowski, Piotr J.-
dc.date.accessioned2019-03-19T11:27:01Z-
dc.date.available2019-03-19T11:27:01Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationCrossroads. A Journal of English Studies 22 (3/2018), pp. 49-68pl
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7662-
dc.description.abstractThe aim of this paper is to discuss the integration of Information and Communication Technology (ICT) into current English Language Teaching coursebooks in the seventh grade of the new Polish primary school (in line with the new core curriculum). The theoretical underpinnings of ICT application into language learning along with enumerating the requirements regarding ICT tools in the new core curriculum are followed by a description of the research carried out in order to establish which ICT tools are integrated or ignored in the current ELT textbooks. Six of the eight student’s books available on the market were selected for this purpose. The quantitative analysis covered the ICT content in these textbooks. The essence of the research was to establish which coursebook contains the biggest number of references to ICT, what types of references they are (explicit or implicit ones), and, finally, to discover to what extent information society is portrayed in them. The results prompted demands for supplementing the criteria for the evaluation of textbooks with the intensity of references to ICT.pl
dc.description.sponsorshipThis article has received financial support from the Polish Ministry of Science and Higher Education under subsidy granted to the Faculty of Philology, University of Białystok for R&D and related tasks aimed at development of young scientists and PhD students.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherThe University of Bialystokpl
dc.subjectICTpl
dc.subjectELTpl
dc.subjectcoursebookpl
dc.subjecttextbookpl
dc.titleApplication of Information and Communication Technology in English Coursebookspl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/cr.2018.22.3.03-
dc.description.Emailpiotr.j.malinowski@poczta.fmpl
dc.description.BiographicalnotePiotr J. Malinowski, a doctoral candidate from the University of Białystok, has been a teacher of English for 25 years. His major academic interests involve materials development along with the application of ICT in ELT.pl
dc.description.AffiliationUniversity of Białystokpl
dc.description.referencesAllen, Christopher. 2015. Marriages of convenience? Teachers and coursebooks in the digital age. ELT Journal 69 (3). 249-263.pl
dc.description.referencesCrystal, David. 2006. Language and the Internet. Second edition. Cambridge: Cambridge University Press.pl
dc.description.referencesCunningsworth, Alan. 1984. Evaluating and Selecting EFL Teaching Materials. London: Heinemann Educational Books.pl
dc.description.referencesCunningsworth, Alan. 1995. Choosing Your Coursebook. London: Heinemann.pl
dc.description.referencesDudeney, Gavin and Nicky Hockly. 2007. How to Teach English with Technology. Harlow: Pearson Education Limited.pl
dc.description.referencesErbay, Asli and Seckin Can. 2012. Investigating the effectiveness of using interactive software instead of traditional coursebook in a university context, EDULEARN12 Proceedings. 991-994. https://library.iated.org/view/ERBAY2012INV (7 November 2017).pl
dc.description.referencesGajek, Elżbieta. 2000. Komputery w nauczaniu języków obcych. In: Hanna Komorowska (ed.), Nauczanie języków obcych w zreformowanej szkole, 115-134. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych.pl
dc.description.referencesGajek, Elżbieta. 2008. Edukacja językowa w społeczeństwie informacyjnym. Warszawa: Instytut Lingwistyki Stosowanej Uniwersytetu Warszawskiego.pl
dc.description.referencesGajek, Elżbieta. 2015. Komplementarność cyfrowego i tradycyjnego uczenia się i nauczania języków obcych. Roczniki Kulturoznawcze VI (4). 123-140.pl
dc.description.referencesGajek, Elżbieta and Anna Michońska-Stadnik. 2017. Strategie uczenia się języków obcych w Warszawa: Instytut Lingwistyki Stosowanej WLS UW.pl
dc.description.referencesGajewska-Dyszkiewicz, Agata, Katarzyna Paczuska, Mariusz Marczak, Joanna Pitura, Marek Muszyński, and Magdalena Szpotowicz. 2016. Osiągnięcia gimnazjalistów w zakresie języka angielskiego. Podstawa programowa wciąż niezrealizowana. Języki Obce w Szkole 2. 90-98.pl
dc.description.referencesGoban-Klas, Tomasz and Piotr Sienkiewicz. 1999. Społeczeństwo informacyjne: Szanse. zagrożenia. wyzwania. Kraków: Wydawnictwo Postępu Telekomunikacji.pl
dc.description.referencesHismanoğlu, Murat. 2011. The integration of information and communication technology into current ELT coursebooks: a critical analysis. 3rd World Conference On Educational Sciences. Book Series: Procedia Social and Behavioral Sciences. Volume: 15. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.03.048 (5 June 2017).pl
dc.description.referencesKomorowska, Hanna. 1982. Metody badań empirycznych w glottodydaktyce. Warszawa: PWN.pl
dc.description.referencesKoralewska, Elżbieta. 2008. Wykorzystanie technologii przez nauczycieli języków obcych. In: Mirosław Pawlak, Marek Derenowski and Bartosz Wolski (eds.), Problemy współczesnej dydaktyki języków obcych, 205-216. Poznań-Kalisz: Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu.pl
dc.description.referencesKorporowicz, Leszek (ed.). 1997. Ewaluacja w edukacji. Warszawa: Oficyna Naukowa.pl
dc.description.referencesKozłowski, Grzegorz et al. 2013. E-podręcznik dostępny dla wszystkich. Poradnik dla twórców elektronicznych materiałów edukacyjnych. Warszawa: Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego.pl
dc.description.referencesKrajka, Jarosław. 2002. Nauczanie języka obcego w sieci – wykorzystanie Internetu jako alternatywy dla podręcznika. In: Wacław Strykowski (ed.), Media i Edukacja w dobie integracji, 231-241. Poznań: eMPi².pl
dc.description.referencesKrajka, Jarosław. 2007. English Language Teaching in the Internet-assisted Environment. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.pl
dc.description.referencesKrajka, Jarosław. 2012. The Language Teacher in the Digital Age – Towards a Systematic Approach to Digital Teacher Development. Lublin: Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej.pl
dc.description.referencesKrajka, Jarosław. 2016. Język angielski. ale jaki? O kształceniu nauczycieli języka angielskiego w dobie globalizacji. Linguodidactica XX. 177-193.pl
dc.description.referencesKusiak-Pisowacka, Monika. 2015. Ewaluacja podręcznika w nauczaniu języków obcych. Lingwistyka Stosowana 4. 65-75.pl
dc.description.referencesŁuczak-Łomża, Aleksandra and Ewelina Metera-Debaene. 2002. Zanim wybierzesz podręcznik. Metody oceniania materiałów do nauki języków obcych. Fraszka Edukacyjna. Warszawa.pl
dc.description.referencesMajer, Halina. 2015. Podręczniki elektroniczne drogą do autonomii ucznia? In: Mirosław Pawlak (ed.), Autonomia w nauce języka obcego – techniki, strategie, narzędzia, 135-148. Konin-Kalisz-Poznań: PWSZ w Koninie and Wydział Pedagogiczno-Artystyczny UAM w Kaliszu.pl
dc.description.referencesMarczak, Mariusz. 2013. Selecting An E-(Text)Book: Evaluation Criteria. Teaching English with Technology 13(1). 29-41.pl
dc.description.referencesMuszyński, Mariusz, Dorothy Campfield and Małgorzata Szpotowicz. 2015. Język angielski w szkole podstawowej – proces i efekty nauczania. Wyniki podłużnego badania efektywności nauczania języka angielskiego 2011–2014. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. http://eduentuzjasci.pl/badania/110-badanie/726-badanie-efektywnosci-nauczania-jezyka-angielskiego-w-szkole-podstawowej.html (11 November 2017).pl
dc.description.referencesOstrowska, Małgorzata and Danuta Sterna. 2015. Technologie informacyjno-komunikacyjne na lekcjach. Przykładowe konspekty i polecane praktyki. Warszawa: Centrum Edukacji Obywatelskiej.pl
dc.description.referencesOsiński, Zdzisław. 2005. Technologia informacyjna w edukacji humanistycznej. Toruń: Wyd. MADO.pl
dc.description.referencesOsiński, Zdzisław. 2011. Bariery wykorzystania Internetu w polskiej edukacji, In: T. Grabiński (ed.), Rola informatyki w naukach ekonomicznych i społecznych. Innowacje i implikacje interdyscyplinarne. Tom 2, 287-96. Kielce: Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej.pl
dc.description.referencesPostman, Neil. 1992. Technopoly: the Surrender of Culture to Technology. New York: Knopf.pl
dc.description.referencesPrensky, Marc. 2004. The Emerging Online Life of the Digital Native: What they do differently because of technology, and how they do it. www.marcprensky.com (15 July 2018).pl
dc.description.referencesRybarczyk, Renata. 2006. Podręcznik – komputer – Internet. O możliwości skutecznego stosowania nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesie nauczania i uczenia się języka niemieckiego na poziomie elementarnym w gimnazjum. In: Jolanta Krieger-Knieja and Urszula Paprocka-Piotrowska, U. (eds.), Komunikacja językowa w społeczeństwie informacyjnym: nowe wyzwania dla dydaktyki języków obcych, 400-406. Lublin: Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.pl
dc.description.referencesSharma, Pete and Barney Barrett. 2007. Blended Learning. Using technology in and beyond the language classroom. Oxford: Macmillan Publishers Limited.pl
dc.description.referencesSheldon, Leslie E. 1988. Evaluating ELT Textbooks and Materials. ELT Journal 42 (4). 237–246.pl
dc.description.referencesSijko, Kamil et al. 2014. Kompetencje komputerowe i informacyjne młodzieży w Polsce. Raport z międzynarodowego badania kompetencji komputerowych i informacyjnych ICILS 2013. Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych. http://eduentuzjasci.pl/publikacje-ee-lista/raporty/206-raport-z-badania/kompetencje-komputerowe-i-informacyjne-mlodziezy-wpolsce/1135-kompetencje-komputerowe-i-informacyjne-mlodziezy-w-polsce-raport-icils.html (31 December 2017).pl
dc.description.referencesSzpotowicz, Magdalena and Marek Muszyński. 2015. Jak wyglądają lekcje języka angielskiego w szkole podstawowej? Wyniki Badania efektywności nauczania języka angielskiego (BENJA). Języki Obce w Szkole 4. 98-104.pl
dc.description.referencesTeeler, Dede and Peta Gray. 2000. How to use the Internet in ELT. Harlow: Pearson Education Limited.pl
dc.description.referencesThornbury, Scott. 2006. An A-Z of ELT. Oxford: Macmillan Education.pl
dc.description.referencesWegner, Magdalena et al. 2018. Społeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2013-2017. Urząd Statystyczny w Szczecinie: Ośrodek Statystyki Nauki, Techniki, Innowacji i Społeczeństwa Informacyjnego. www.stat.gov.pl, (01 September 2018).pl
dc.description.referencesWilliams, Dawid. 1983. Developing criteria for textbook evaluation. ELT Journal 37 (3). 251–255.pl
dc.description.referencesZarzycka, Grażyna. 2014. Media w nauczaniu języków obcych. Koncepcje teoretyczne i wybrane rozwiązania metodyczne. Acta Universitatis Lodziensis. Kształcenie Polonistyczne Cudzoziemców 21. 321-333.pl
dc.description.referencesBandis, Angela and Diana Shotton. 2017. Teen Explorer. Podręcznik dla kasy 7. Warszawa: National Geographic Learning/Nowa Era.pl
dc.description.referencesEvans, Virginia and Jenny Dooley. 2017. Smart Time 1 Do nowej podstawy programowej. Newbury: Express Publishing.pl
dc.description.referencesHastings, Bob, Stuart McKinley and Arek Tkacz. 2017. English Class A2+. Warszawa: WSiPPearson Central Europe.pl
dc.description.referencesHowarth, Patrick, Patricia Reilly and Daniel Morris, 2017. All Clear. Warszawa: Macmillan.pl
dc.description.referencesPuchta, Herbert 2017. Citizen Z. Warszawa: Cambridge University Press/PWN.pl
dc.description.referencesWetz, Ben and Diana Pye. 2017. English Plus Options. Oxford: Oxford University Press.pl
dc.description.referencesPodstawa programowa kształcenia ogólnego. Szkoła podstawowa. język obcy nowożytny. 2017. Ministerstwo Edukacji Narodowej / Ośrodek Rozwoju Edukacji. www.men.gov.pl/wp-content/uploads/2011/02/men_tom_3.pdf (10 November 2017).pl
dc.description.referencesRecommendations to the European Council. 1994. Bangemann Report, Europe and the Global Information Society. http://www.cyber-rights.org/documents/bangemann.htm (24 December 2017).pl
dc.description.referencesReforma edukacji 2017. Zmiany w kształceniu ogólnym. specjalnym i zawodowym oraz w obszarze wychowania i profilaktyki. 2017. Ministerstwo Edukacji Narodowej/Ośrodek Rozwoju Edukacji. http://www.cen.gda.pl/wp-content/uploads/2017/06/Reforma-edukacji-2017.-Zmiany-w-kszta% C5%82ceniu-og%C3%B3lnym-specjalnym-i-zawodowym-oraz-w-obszarze-wychowania-i-profilaktyki.pdf (10 November 2017).pl
dc.description.referencesWeb 1 – Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji. http://www.frse.org.pl. (15 November 2017).pl
dc.description.referencesWeb 2 – The Philological School of Higher Education in Wrocław. https://www.wsf.edu.pl/studia-podyplomowe,kierunki_studiow_podyplomowych.xml (01 May 2017).pl
dc.identifier.eissn2300-6250-
dc.description.issue22 (3/2018)-
dc.description.firstpage49pl
dc.description.lastpage68pl
dc.identifier.citation2Crossroads. A Journal of English Studiespl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WFil)
Crossroads. A Journal of English Studies, 2018, Issue 22

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Crossroads_21_2018_PJ_Malinowski_Application_of_Information.pdf229,33 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)