REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/7123
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRaganowicz, Krzysztof-
dc.date.accessioned2018-11-21T08:26:08Z-
dc.date.available2018-11-21T08:26:08Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationWspółczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców. T. 1, Wzrost, rozwój i polityka gospodarcza, redakcja naukowa: Ewa Gruszewska, Kinga Karpińska, Anna Protasiewicz, s. 75-86pl
dc.identifier.isbn978-83-917772-7-5-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/7123-
dc.description.abstractDo realizacji celów marketingowych miasta używają marek miejskich, które pozwalają na strategiczne podejście do zarządzania wizerunkiem. Pozytywny wizerunek zwiększa ich atrakcyjność wśród różnych grup interesariuszy, co oddziałuje na rozwój lokalny. Badając podejście miast polskich do marki, przeanalizowano dokumenty strategiczne miast wojewódzkich pod kątem wykorzystania marki lub budowania wizerunku jako czynnika rozwoju. Ponadto, poddano obserwacji działania marketingowe tych miast i realizację celów wizerunkowych przedstawionych w dokumentach strategicznych. W rezultacie określono, że marka jest uznawana przez polskie miasta za ważny element wpływający na ich rozwój, przede wszystkim w sferach gospodarki i turystyki. Większość miast używa marki miejskiej oraz widzi potrzebę jej budowy.pl
dc.description.abstractCities use urban brands, which allow a strategic approach to city image management, to achieve their marketing goals. A positive image of the city increases its attractiveness to different stakeholder groups, which influences local development. Strategic documents of the voivodeship capitals were analysed in terms of using urban brand or building a positive image as urban development factors to examine the approach of the main Polish cities to urban branding. Moreover, marketing activities and strategic image objectives realisation of these cities were observed. As a result, it was stated that the main Polish cities recognise the brand as an important urban development factor, especially in the fields of economy and tourism. Most cities use urban brand or see the need to build it.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherPolskie Towarzystwo Ekonomiczne. Oddziałpl
dc.subjectmarkapl
dc.subjectmarketing miastapl
dc.subjectrozwój miastpl
dc.subjectpolityka marketingowapl
dc.subjectbrandpl
dc.subjectcity brandingpl
dc.subjecturban developmentpl
dc.subjectmarketing policypl
dc.titleMarka miasta jako czynnik rozwoju miast w Polscepl
dc.title.alternativeCity brand as an urban development factor in Polandpl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Marii Curie-Skłodowskiejpl
dc.description.referencesAnholt S., 2015, Armenia has to do something for humanity, Mediamax.am, http://www.mediamax.am/en/news/interviews/13053, (data wejścia: 11.05.2017).pl
dc.description.referencesAshworth G.J., Kavaratzis M., Warnaby G., The Need to Rethink Place Branding, [in:] Rethinking Place Branding, M. Kavaratzis, G. Warnaby, G.J. Ashworth (eds.), Springer, Cham 2015.pl
dc.description.referencesBaker B., Foreword, [in:] City Branding. Theory and Cases, K. Dinnie (ed.), Palgrave Macmillan, Basingstoke 2011.pl
dc.description.referencesGdańsk 2030 Plus Strategia Rozwoju Miasta (Załącznik do Uchwały nr LVII/1327/14 Rady Miasta Gdańska z dnia 25 września 2014 roku).pl
dc.description.referencesGdańsk Programy Operacyjne 2023 (Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XVII/514/15 Rady Miasta Gdańska z dnia 17 grudnia 2015 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Miasta Poznania do roku 2030. Aktualizacja, J. Kozłowski, K. Łukowska, K. Plewa (red.), Wydawnictwo Miejskie Poznania, Poznań 2013.pl
dc.description.referencesLogo Zielonej Góry (Załącznik Nr 5 do Uchwały nr XXIX/267/04 Rady Miasta Zielona Góra z dnia 31 sierpnia 2004 roku).pl
dc.description.referencesŁazorko K., Syrkiewicz-Świtała M., Zarządzanie marketingiem samorządów terytorialnych, [w:] Kreowanie wizerunku miejsca w koncepcji marketingu terytorialnego, K. Łazorko, A. Niedzielska (red.), Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa 2011.pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Miasta Białegostoku na lata 2011-2020 plus (Załącznik do Uchwały Nr LVIII/777/10 Rady Miejskiej Białegostoku z dnia 13 września 2010 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Bydgoszczy do 2030 roku (Załącznik do Uchwały Nr XLVIII/1045/13 Rady Miasta Bydgoszczy z dnia 27 listopada 2013 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Zrównoważonego Rozwoju Miasta Gorzowa Wlkp. na lata 2010-2020 (Załącznik nr 1 do Uchwały Nr LXVIII/1073/2010 Rady Miasta Gorzowa Wlkp. z dnia 3 lutego 2010 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Miasta Katowice 2030 (Załącznik do Uchwały Nr XIX/365/15 Rady Miasta Katowice z dnia 17 grudnia 2015 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Miasta Kielce na lata 2007-2020. Aktualizacja (Załącznik do Uchwały Nr XXXI/613/2016 Rady Miasta Kielce z dnia 15 września 2016 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Krakowa (Załącznik do Uchwały Nr LXXV/742/05 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 kwietnia 2005 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Lublina na lata 2013-2020, M. Sagan, M. Skrzypek (red.), 2. edycja, Urząd Miasta Lublin, Lublin 2015.pl
dc.description.referencesStrategia Zintegrowanego Rozwoju Łodzi 2020 plus (Załącznik do Uchwały Nr XLIII/824/12 Rady Miejskiej w Łodzi z dnia 25 czerwca 2012 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Miasta – Olsztyn 2020 (Załącznik do Uchwały Nr XLV/752/2013 Rady Miasta Olsztyna z dnia 30 października 2013 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Opola w latach 2012-2020 (Załącznik do Uchwały nr XXXV/549/12 Rady Miasta Opola z dnia 18 grudnia 2012 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Miasta Rzeszowa do roku 2025 (Załącznik do uchwały nr XXII/452/2016 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 26 stycznia 2016 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Miasta Szczecina do roku 2025 (Załącznik do Uchwały Nr XIV/320/11 Rady Miasta Szczecina z dnia 19 grudnia 2011 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Miasta Torunia do roku 2020 (Załącznik do Uchwały Nr 935/10 Rady Miasta Torunia z dnia 4 listopada 2010 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Miasta Stołecznego Warszawy do 2020 roku (Załącznik nr 1 do Uchwały Nr LXII/1789/2005 Rady Miasta Stołecznego Warszawy z dnia 24 listopada 2005 roku).pl
dc.description.referencesStrategia − Wrocław w perspektywie 2020 plus (Załącznik do Uchwały nr LIV/3250/06 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 6 lipca 2006 roku).pl
dc.description.referencesStrategia Rozwoju Zielonej Góry na lata 2012-2022 (Załącznik do Uchwały nr XXXI. 241.2012 Rady Miasta Zielona Góra z dnia 24 kwietnia 2012 roku).pl
dc.description.referencesTemporal P., Branding for the Public Sector, Wiley, Chichester 2015.pl
dc.description.firstpage75pl
dc.description.lastpage86pl
dc.identifier.citation2Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców. T. 1, Wzrost, rozwój i polityka gospodarczapl
dc.conferenceKonferencja Naukowa "Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców", 22 maja 2017pl
Występuje w kolekcji(ach):I Konferencja Naukowa "Współczesne problemy ekonomiczne w badaniach młodych naukowców", 22 maja 2017

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
K_Raganowicz_Marka_miasta_jako_czynnik_rozwoju_miast_w_Polsce.pdf2,27 MBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)