REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/6747
Tytuł: Autentyczność na zajęciach zwiększających kompetencje w użyciu specjalistycznego języka angielskiego
Inne tytuły: Authenticity in Developing English for Specific Purposes
Autorzy: Kołodziejczak, Barbara
Mokwa-Tarnowska, Iwona
Roszak, Magdalena
Słowa kluczowe: ESP
e-learning
autentyczność
konstruktywizm
konstrukcjonizm
e-learning
authenticity
constructivism
constructionism
Data wydania: 2017
Data dodania: 6-lip-2018
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 21, 2017, s. 147-163
Abstrakt: Włączenie zasobów i aktywności online do sylabusa tradycyjnego kursu akademickiego wymaga restrukturyzacji programu nauczania w celu osiągnięcia efektu synergii. Rozwój technologii internetowych umożliwił edukatorom przejście od czysto instruktywistycznych praktyk dydaktycznych do zajęć opartych na ideach konstruktywistycznych i konstrukcjonistycznych. Dzięki zmianie paradygmatu nauczanie i uczenie się jest bardziej ukierunkowane na studenta. Większą rolę zaczynają odgrywać interakcja, praca zespołowa i autentyczny kontekst edukacyjny wynikający z kształcenia wykorzystującego materiały autentyczne używane w czasie wykonywania autentycznych zadań kształtujących autentyczne kompetencje potrzebne do osiągnięcia sukcesu w autentycznym środowisku pracy. W artykule przedstawiono część rezultatów badań nad rozwojem umiejętności użycia języka angielskiego specjalistycznego u studentów Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu i Politechniki Gdańskiej. Celem zaprezentowanej fazy było określenie korelacji pomiędzy rozwojem poszczególnych umiejętności językowych, a autentycznym kontekstem, w jakim były one kształcone.
Incorporating online resources and activities into a university course curriculum involves restructuring the whole teaching programme to achieve a synergistic effect. The development of web technologies has enabled educators to move from instructivism towards constructivism and constructionism, i.e., towards interactive, collaborative, and student-centred learning in an authentic context structured around the ideas of text authenticity, competence authenticity, learner authenticity, and classroom authenticity. This viewpoint is supported by the research into ESP skills that has been conducted at Poznan University of Medical Sciences and Gdańsk University of Technology. This phase has aimed to investigate correlations between authenticity and an increase in particular language skills.
Afiliacja: dr Barbara Kołodziejczak - Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Katedra i Zakład Informatyki i Statystyki
dr Iwona Mokwa-Tarnowska - Politechnika Gdańska, Centrum Języków Obcych
dr Magdalena Roszak - Uniwersytet Medyczny w Poznaniu, Katedra i Zakład Informatyki i Statystyki
E-mail: Barbara Kołodziejczak: bkolodziejczak@ump.edu.pl
Iwona Mokwa-Tarnowska: imtarn@pg.gda.pl
Magdalena Roszak: mmr@ump.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/6747
DOI: 10.15290/lingdid.2017.21.11
ISSN: 1731-6332
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2017, tom XXI

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)