Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/6376
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Бароўка, Ванда | - |
dc.date.accessioned | 2018-03-23T09:52:28Z | - |
dc.date.available | 2018-03-23T09:52:28Z | - |
dc.date.issued | 2017 | - |
dc.identifier.citation | Białorutenistyka Białostocka, T. 9, 2017, s. 131-138 | pl |
dc.identifier.issn | 2081–2515 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/6376 | - |
dc.description.abstract | Topos domu jest jednym z kluczowych elementów obrazu rzeczywistości artystycznej w białoruskiej poezji na początku XX wieku. Zwiększone zainteresowanie toposem domu zostało zdeterminowane przede wszystkim przemianami społecznymi. Na poziomie przedmiotowo-graficznym topos domu reprezentowany jest głównie przez chłopskie domy, na poziomie semantycznym – przez metonimicznie oznaczenie ojczyzny. Topos domu pojawił się jako opozycja: dom–antydom, swój–obcy, żyjący–martwy. W poezji białoruskiej dom stanowi wartość moralną i materialną. | pl |
dc.description.abstract | Topos of home is one of the main elements of the artistic picture of the national reality in the Belarusian poetry of the early 20th century. Increased interest in topos of home results from the revival of Belarusian history and culture. On the subject-shaped level topos of home is represented by a peasant house, on the semantic level – metonymically correlated with homeland. Topos of home is represented by the opposition home–anti home, a fellow countryman–a stranger, the living–the dead. In Belarusian poetry home represents moral and material values. | pl |
dc.language.iso | be | pl |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.subject | topos domu | pl |
dc.subject | poezja białoruska | pl |
dc.subject | semantyka obrazu artystycznego | pl |
dc.subject | styl | pl |
dc.subject | reprezentacja estetyczna | pl |
dc.subject | topos of home | pl |
dc.subject | Belarusian poetry | pl |
dc.subject | the semantics of the artistic image | pl |
dc.subject | style | pl |
dc.subject | aesthetic representation | pl |
dc.title | Топас дому ў беларускай паэзii пачатку ХХ стагоддзя | pl |
dc.title.alternative | Topos domu w białoruskiej poezji początku XX wieku | pl |
dc.title.alternative | Topos of home in Belarusian poetry of the early 20th century | pl |
dc.type | Article | pl |
dc.identifier.doi | 10.15290/bb.2017.09.09 | - |
dc.description.Biographicalnote | Barowka Wanda (Бароўка Ванда), doktor habilitowana nauk filologicznych w zakresie literaturoznawstwa, Witebski Państwowy Uniwersytet im. P. M. Maszerawa, Wydział Filologiczny, Katedra Literatury Białoruskiej (profesor). | pl |
dc.description.Affiliation | Вiцебскi дзяржаўны ўнiверсiтэт iмя П. М. Машэрава | pl |
dc.description.references | Буйло К., Курганная кветка. Факсiмiльнае выданне, Мiнск 1988. | pl |
dc.description.references | Гарун Алесь, Матчын дар. Факсiмiльнае выданне, Мiнск 1989. | pl |
dc.description.references | Колас Якуб, Збор твораў. У 14 т., Мiнск 1972, т. 1. | pl |
dc.description.references | Купала Янка, Поўны збор твораў. У 9 т., Мiнск 1996, т. 2. | pl |
dc.description.references | Лотман Ю., Структура художественного текста, Ленинград 1970. | pl |
dc.description.volume | 9 | - |
dc.description.firstpage | 131 | pl |
dc.description.lastpage | 138 | pl |
dc.identifier.citation2 | Białorutenistyka Białostocka | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Białorutenistyka Białostocka, 2017, tom 9 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
BB_09_9_2017.pdf | 231,88 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)