REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/5969
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorBorowik, Joanna-
dc.date.accessioned2017-11-07T12:18:49Z-
dc.date.available2017-11-07T12:18:49Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 31, 2017, s. 115-127pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/5969-
dc.description.abstractThe main reason for this article is analysis the problems and risks connected with functioning youth in modern world, with particular reference to the educator’s role in forming identity of the young generation. In connection with described situation large meaning has the change in the functioning people and world, connected with changing the role of family in upbringing, the loss of existing authorities and omnipresent in young people’s life media and popular culture. Essential element is educators’ actions which should help young people cope with challenges which they will have because of changes in our dynamical world. This is why very important factor is knowing their experiences in context of their challenges, risks or consequences connected with upbringing the youngest generation.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectEducatorpl
dc.subjectidentitypl
dc.subjectyouthpl
dc.subjectproblems and riskspl
dc.titleRola pedagoga w kształtowaniu tożsamości młodzieży w kontekście zagrożeń współczesnościpl
dc.title.alternativeThe Eeducator’s Role in Forming the Identity of Today’s Youth in the Context of Problems and Riskspl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2017.31.06-
dc.description.Emailj.borowik@op.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesBauman Z. (1993), Ponowoczesne wzory osobowe, „Studia Socjologiczne”, nr 2.pl
dc.description.referencesBauman Z. (1994), Dwa szkice o moralności ponowoczesnej, Warszawa.pl
dc.description.referencesBauman Z. (2005), Konsumując życie, [w:] Konsumpcja – istotny wymiar globalizacji kulturowej, red. A. Jawłowska, M. Kempy, Warszawa.pl
dc.description.referencesBauman Z. (2007), Tożsamość. Rozmowy z Benedetto Vecchim, tłum. J. Łaszcz, Gdańsk.pl
dc.description.referencesBauman Z. (2011), 44 listy ze świata płynnej nowoczesności, tłum. T. Kunz, Kraków.pl
dc.description.referencesBoski P. (1992), O byciu Polakiem w Ojczyźnie i o zmianach tożsamości kulturowo – narodowej, [w:] P. Boski, M. Jarymowicz, M. Malewska-Peyre, Tożsamość a odmienność kulturowa, Warszawa.pl
dc.description.referencesCopleston F. (2006), Historia Filozofii T VIII. Od Benthama do Russella, Warszawa.pl
dc.description.referencesDaszkowska J., Rewera M. (2010), Przemiany wartości i stylów życia w ponowoczesności, Warszawa.pl
dc.description.referencesGiddens A. (2002), Nowoczesność i tożsamość – „ja” i społeczeństwo w epoce późnej nowoczesności, Warszawa.pl
dc.description.referencesMach Z. (1993), Migracje i społeczne konstruowanie tożsamości, „Przegląd Socjologiczny”, t. XVII.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (1995), Pogranicze. Tożsamość. Edukacja Międzykulturowa, Białystok.pl
dc.description.referencesSzkudlarek T., Melosik Z. (1998), Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń, Kraków.pl
dc.description.referencesSzlendak T. (2006), Nefemerydy w morzu sieciowym, „Kultura i Społeczeństwo”, nr 1–2.pl
dc.description.referencesSzymański J. (2014), Edukacyjne problemy współczesności, Warszawa.pl
dc.description.pages115-127pl
dc.description.volume31-
dc.description.firstpage115pl
dc.description.lastpage127pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2017, tom XXXI

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)