Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/5515
Tytuł: | Kształcenie jako problem filozoficzny w ujęciu Gastona Bachelarda |
Inne tytuły: | Formation as a philosophical problem according to Gaston Bachelard |
Autorzy: | Ples-Bęben, Marta |
Słowa kluczowe: | Gaston Bachelard francuska filozofia współczesna filozofia pedagogiki kształcenie French contemporary philosophy pedagogical philosophy formation |
Data wydania: | 2016 |
Data dodania: | 23-maj-2017 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych, vol. 28/1, 2016, s. 244-262 |
Abstrakt: | The purpose of the article is to discuss the main problems of Gaston Bachelard’s pedagogical philosophy. The French philosopher explored the fundamental issues of teaching – inter alia, the inquiry of the relations between teacher and disciple that he understood as dialectical exchange, the question about the most effective methods of teaching, the idea of the school as community tending to the same values – in the wide perspective of his philosophical system. Consequently, Bachelard’s philosophy of pedagogy can’t be studied apart from the most important concepts of his philosophy – the epistemological obstacle, the psychoanalysis of the scientific mind, the philosophy of “no”, and the new scientific mind. |
Afiliacja: | Zakład Historii Filozofii Nowożytnej i Współczesnej Instytutu Filozofii Uniwersytetu Śląskiego |
E-mail: | marta.ples@us.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/5515 |
DOI: | 10.15290/idea.2016.28.1.12 |
ISSN: | 0860-4487 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Idea. Studia nad strukturą i rozwojem pojęć filozoficznych, 2016, XXVIII/1 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Idea28_1_M_Ples-Beben_Ksztalcenie jako_problem_filozoficzny.pdf | 164,94 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)