REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4769
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKról, Monika A.-
dc.date.accessioned2016-11-30T13:57:57Z-
dc.date.available2016-11-30T13:57:57Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationStudia Iuridica Agraria T. 13, 2015, s. 77-100pl
dc.identifier.issn1642-0438-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4769-
dc.description.abstractReformed system of payments under the direct support schemes introduces many changes. The previous regulations were not connected with direct payments from production but only subject to the fulfillment of cross-compliance requirements. which contributed to support and stabilization of farm income, and also contributed to providing the public, next to agricultural products also public goods such as food security or environmental goods (biodiversity, quality of the environment, rural landscape) . While the payment system in the next programming period of the Common Agricultural Policy (CAP) for 2014-2020 is to support economically active farmers, with an emphasis on support for young farmers, small and medium-sized farms and with the possibility of reducing support to farms achieving the highest income. Under the new programming period the CAP increased environmental requirements relating to the support of farms, as well as maintained additional support to producers in areas with natural constraints. Under these new circumstances follows the reorientation of agricultural policy instruments. The introduced solutions have eliminated a group of owners of land holdings with the sole purpose of receiving payment to reduce the subsidies for the largest farms, and the money saved spent on rural development. Analysis of established legal solutions in the field of direct payments shows that despite the fundamental objective which is to ensure the appropriate level of farm income, which is the subject of increasingly frequent concerns of part of the economic doctrine , the new model of direct support is also intended to support environment-friendly agricultural practices. The established legal measures also apply (both indirectly and directly) to the protection of biodiversity and landscape through crop diversification, maintenance of permanent pasture, the maintenance of ecological focus areas, or equivalent practices.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherTemida 2pl
dc.subjectdirect paymentspl
dc.subjectactive farmerpl
dc.subjectgreeningpl
dc.subjectequivalent practicespl
dc.titleNowe rozwiązania prawne w zakresie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniegopl
dc.title.alternativeNew legal arrangements in the field of payments under the direct support schemespl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/sia.2015.13.05-
dc.description.AffiliationUniwersytet Łódzkipl
dc.description.referencesK. Bańkowska, M.A. Król, Wynagradzanie za środowiskowe dobra publiczne dostarczane przez rolnictwo, [w:] M. Woźniak, M. Pierzchała, Dobra publiczne w administracji, Toruń 2015.pl
dc.description.referencesBiuletyn informacyjny nr 6/2014.pl
dc.description.referencesA. Chlebicka, J. Fałkowski, T. Wołek, Małe gospodarstwa w Polsce – charakterystyka, Warszawa, marzec 2009, www.fapa.com.pl/gfx/saepr/Male_gospodarstwa_w_Polsce.pdfpl
dc.description.referencesP. Czechowski, Problemy harmonizacji prawa w związku z integracją polskiego rolnictwa z Unią Europejską, [w:] S. Prutis (red.), Polskie prawo rolne u progu Uni Europejskie, Białystok 1998.pl
dc.description.referencesW. Czubak, W. Poczta, A. Sadowski, Wpływ proponowanej reformy systemu dopłat bezpośrednich po 2013 r. na sytuację polskiego rolnictwa „Wieś i Rolnictwo” 2011, z. 4.pl
dc.description.referencesA. Czyżewski, S. Stępień, Punkty widzenia Polski i innych państw członkowskich Unii Europejskiej na WPR 2014-2020, „Journal of Agribusiness and Rural Development” 2012, z. 3.pl
dc.description.referencesM. Dudzińska, K. Kocur-Bera, Definicja małego gospodarstwa rolnego, „Infrastruktura i ekologia terenów wiejskich” 2013, z. 1.pl
dc.description.referencesInformacja na temat wybranych elementów nowego systemu płatności bezpośrednich po 2014 r., Warszawa, maj 2014.pl
dc.description.referencesA. Jurcewicz, [w:] A. Stelmachowski (red.), Prawo rolne, Warszawa 2008.pl
dc.description.referencesM.A. Król, Rola gospodarstw rodzinnych w prawnej ochronie zasobów środowiska i różnorodności biologicznej, [w:] Prawne mechanizmy wspierania i ochrony rolnictwa rodzinnego w Polsce i innych państwach Unii Europejskiej, P. Litwiniuk (red.), Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesA. Lichorowicz, Harmonizacja polskiego ustawodawstwa strukturalnego w rolnictwie z ustawodawstwem Unii Europejskiej (na przykładzie prawnego pojęcia gospodarstwa rolnego), „Państwo i Prawo” 1996, z. 4-5.pl
dc.description.referencesA. Lichorowicz, Problematyka struktur agrarnych w ustawodawstwie Wspólnoty Europejskiej, Kraków 1996.pl
dc.description.referencesD. Łobos-Kotowska, Działalność rolnicza jako przesłanka uzyskania uprawnienia do płatności, „Studia Iuridica Agraria” 2013, t. XI.pl
dc.description.referencesD. Łobos-Kotowska, Sztuczne tworzenie warunków dla uniknięcia zmniejszenia płatności, „CEDR Journal of Rural Law” 2015, v. 1.pl
dc.description.referencesA. Mickiewicz, B. Mickiewicz, Podstawowe zasady dopłat bezpośrednich stosowane w nowej perspektywie finansowej 2015-2020, „Problemy Drobnych Gospodarstw Rolnych” 2015, z. 1.pl
dc.description.referencesPomoc dla małych gospodarstw rolnych w Polsce w nowej perspektywie finansowej 2014-2020, Warszawa, sierpień 2013.pl
dc.description.referencesS. Prutis, Instrumenty prawne polityki strukturalnej w rolnictwie (dyskusje i bariery), „Studia Iuridica Agraria” 2002, t. III.pl
dc.description.referencesRocznik Statystyczny Rolnictwa 2014, Warszawa 2015.pl
dc.description.referencesRocznik Statystyczny. Użytkowanie gruntów i powierzchnia zasiewów w 2013 r., Warszawa 2014.pl
dc.description.referencesD. Stankiewicz, Opinia merytoryczna do projektu ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (druk sejmowy nr 3080), Opinie Biura Analiz Sejmowych, http://orka.sejm.gov.pl/rexdomk7.nsf/Opdodr?OpenPage&nr=3080pl
dc.description.referencesE. Symonides, Znaczenie powiązań ekologicznych w krajobrazie rolniczym, „Woda-Środowisko-Obszary Wiejskie” 2010, t. 10.pl
dc.description.referencesSzczegółowy opis systemu płatności bezpośrednich w Polsce w latach 2015-2020 (dane ze strony internetowej Krajowego Związku Plantatorów Buraków Cukrowych, http://kzpbc.com.pl/files/files/szczegolowyopis%20systemuplatnosci%20bezposrednich.pdfpl
dc.description.referencesThe CAP towards 2020. Implementation of the new system of direct payments. MS notifications, DG Agriculture and Rural Development, European Commission.pl
dc.description.referencesThe future of CAP direct payments „Agricultural Policy Perspectives Brief”, No. 2, 2011.pl
dc.description.referencesS. Wiggins, J. Kristen, L. Llambi, The Future of Small Farms, “World Development” 2010, Vol. 38, No. 10, pp. 1341-1348, http://www.sciencedirect.com/science/journal/0305750X/38/10pl
dc.description.referencesP. Wojciechowski, A. Niewiadomski, [w:] P. Czechowski (red.), Prawo rolne, Warszawa 2011.pl
dc.description.pages77-100pl
Występuje w kolekcji(ach):Studia Iuridica Agraria, 2015, tom XIII

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)