REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4720
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKotarski, Hubert-
dc.date.accessioned2016-11-16T13:07:45Z-
dc.date.available2016-11-16T13:07:45Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 27 cz. 1, 2016, s. 185-197pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4720-
dc.description.abstractThe aim of the article is to confront the theory of cultural capital and social capital from the social reality in the border regions of the three countries: Poland, Hungary and Ukraine, with particular emphasis on the role played by young people in these societies. This confrontation will include both a theoretical reflection, focusing on the problem of the application of the theory of cultural and social capital to describe societies of the countries of Central and Eastern Europe, and also the results of empirical studies carried out among high school students in Poland, Hungary and Ukraine. The specific objective of the article is to analyze the concept of cultural capital and social capital as a factor of identity and social position and political youth Poland, Hungary and Ukraine, for example, the youngest generation.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectCultural capitalpl
dc.subjectSocial capitalpl
dc.subjectIdentitypl
dc.subjectCentral and Eastern Europepl
dc.subjectYouthpl
dc.titlePodobni czy różni? Pozycja społeczna i tożsamość społeczna młodzieży Europy Środkowo-Wschodniejpl
dc.title.alternativeSimilar or different? Social position and identity of youth of Central and Eastern Europepl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2016.27.01.13-
dc.description.Emailkotarski@ur.edu.plpl
dc.description.AffiliationUniwersytet Rzeszowskipl
dc.description.referencesBanaszczyk T. (1989), Studia o przedstawieniach zbiorowych czasu i przestrzeni w durkhejmowskiej szkole socjologicznej, Wrocław.pl
dc.description.referencesBartoszek A. (2003), Kapitał społeczno-kulturowy młodej inteligencji wobec wymogów rynku, Katowice.pl
dc.description.referencesBokszański Z. (2002), Tożsamość, [w:] W. Kwaśniewicz (red.), Encyklopedia socjologii, t. 4, Warszawa.pl
dc.description.referencesBourdieu P., Passeron J.-C., Neyman E. (1990), Reprodukcja: Elementy teorii systemu nauczania, Warszawa.pl
dc.description.referencesGorlach K., Wasilewski J. (2000), Pozycja społeczna, [w:] H. Domański, Z. Bokszański (red.), Encyklopedia socjologii, Warszawa.pl
dc.description.referencesGorzelak G., Jałowiecki B. (red.) (1993), Czy Polska będzie państwem regionalnym? Seria: Studia regionalne i lokalne, nr 42, Warszawa.pl
dc.description.referencesLewandowska I. (2003), Historyczna świadomość regionalna: Z badań nad młodzieżą licealną Warmii i Mazur, Olsztyn.pl
dc.description.referencesSadowski A. (1992), Pogranicze. Studia społeczne. Zarys problematyki, „Pogranicze. Studia Społeczne”, t. 1.pl
dc.description.referencesSzawiel T. (2006), Społeczeństwo obywatelskie i kapitał społeczny w Polsce na przełomie wieków (1995–2001), [w:] A. Miszalska, A. Piotrowski (red.), Obszary ładu i anomii. Konsekwencje i kierunki polskich przemian, Łódź.pl
dc.description.referencesSzelényi I., Treiman D., Wnuk-Lipiński E. (1995), Elity w Polsce, w Rosji i na Węgrzech: Wymiana czy reprodukcja?, Warszawa.pl
dc.description.referencesSztompka P. (1989), Pojęcie struktury społecznej: próba uogólnienia, „Studia Socjologiczne“, nr 3.pl
dc.description.referencesSztompka P. (2007), Zaufanie: Fundament społeczeństwa, Kraków.pl
dc.description.referencesWojakowski D. (2007), Swojskość i obcość w zmieniającej się Polsce, Warszawa.pl
dc.description.pages185-197pl
dc.description.volume27/1-
dc.description.firstpage185-
dc.description.lastpage197-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Pogranicze. Studia Społeczne, 2016, tom XXVII cz. 1

Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)