REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4669
Tytuł: The image of the corporate world in business English speaking exercises at upper intermediate level
Inne tytuły: Obraz świata korporacyjnego w ćwiczeniach rozwijających sprawność mówienia w wybranych podręcznikach do języka angielskiego biznesowego na poziomie średniozaawansowanym wyższym
Autorzy: Dzięcioł-Pędich, Agnieszka
Słowa kluczowe: business English
course book analysis
speaking exercises
speaking skills
corporate world
gender roles
tertiary language courses
analiza podręczników
język angielski biznesowy
ćwiczenia na mówienie
świat biznesu
role kobiet i mężczyzn w świcie biznesu
lektorat
Data wydania: 2015
Data dodania: 3-lis-2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Białostockie Archiwum Językowe, nr 15, 2015, s. 141-161
Abstrakt: For pre-service students who have no professional experience, business English course books might become one of the main sources of information on how the corporate world communicates in English. Business English course books also provide students with an insight into the participation of men and women in international labour markets, as well as female and male positions on the corporate ladder. However, course books may understate the enormous variation in style and language which exists in the world of international business. They might also present a ‘false’ picture of gender roles in the labour market. The article presents results of an analysis of the sections developing oral communication in selected business English course books, with regard to speaking skills and their transferability across various speakers, branches of industry, national and corporate cultures, the variety(ies) of English students are taught, as well as female and male positions in the world of international business.
Dla osób, które uczą się języka angielskiego na lektoratach w szkołach wyższych i które nie posiadają doświadczenia zawodowego, podręczniki do języka angielskiego biznesowego mogą stać się jednym z głównych źródeł pokazujących w jaki sposób świat biznesu i korporacji międzynarodowych komunikuje się po angielsku. Podręczniki do języka angielskiego pokazują również uczącym się tego języka, jak wygląda sytuacja zawodowa kobiet i mężczyzn na międzynarodowych rynkach pracy i jakie pozycje zajmują kobiety i mężczyźni na szczeblach hierarchii korporacyjnej. Należy pamiętać jednak, że podręczniki do języka angielskiego biznesowego nie pokazują pełnego zróżnicowania językowego tak charakterystycznego dla międzynarodowego świata biznesu. Podręczniki te również pokazują nie do końca prawdziwy obraz mężczyzn i kobiet na rynku pracy. Artykuł prezentuje wyniki analizy ćwiczeń rozwijających sprawność mówienia w wybranych podręcznikach do języka angielskiego biznesowego na poziomie średniozaawansowanym wyższym pod kątem ćwiczonych umiejętności (np. negocjowanie, small talk, cold calling, itd.), komunikacji formalnej i nieformalnej, rodzajów języka angielskiego (np. język angielski brytyjski, język angielski amerykański, itd.), oraz ról kobiet i mężczyzn w międzynarodowym świecie biznesu. Na końcu artykułu znajdują się wskazówki pedagogiczne, których celem jest pokazanie, jak należy pracować ze studentami szkół wyższych korzystającymi z podręczników do języka angielskiego biznesowego, tak aby obraz świata biznesowego kształtujący się trakcie lektoratów był jak najbardziej wierny rzeczywistości.
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku
E-mail: lumriel@gmail.com
URI: http://hdl.handle.net/11320/4669
DOI: 10.15290/baj.2015.15.10
ISSN: 1641-6961
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (SPNJO)
Białostockie Archiwum Językowe, 2015, nr 15

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BAJ_15_Dzieciol-Pedich.pdf147,24 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)