REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4517
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKuźma, Elżbieta-
dc.date.accessioned2016-09-14T08:18:33Z-
dc.date.available2016-09-14T08:18:33Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationBiblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Supraśl, 14-16 września 2015, praca zbiorowa pod redakcją Haliny Brzezińskiej-Stec i Jolanty Żochowskiej, Białystok 2015, s. 317-326pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-484-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4517-
dc.description.abstractTradycyjnych czytelników ubywa we wszystkich typach bibliotek. Środowisko bibliotekarzy nieustannie pracuje nad kwestią zapobiegania temu procesowi. W artykule zasygnalizowano istotę metod badania jakości wraz z oceną ich skuteczności w dotychczasowej działalności dużej, dwuwydziałowej biblioteki oraz zaproponowano koncepcje służące poprawie jakości jej funkcjonowania. Biorąc pod uwagę głosy czytelników, ich potrzeby, jak również wyciągając wnioski z codziennych obserwacji w pracy z użytkownikami, omówiono dobre praktyki, które w tej bibliotece już zaistniały, i które przynoszą oczekiwane rezultaty. Zasygnalizowano również pomysł innych rozwiązań, służących próbie zwiększenia się liczby czytelników tradycyjnych.pl
dc.description.abstractThis article discusses the essence of library quality assessment methods and proposes some ways of measuring their effectiveness in running a large two-faculty library. It also looks at ways of improving the quality of service provided by such a library. Regarding our librarians daily work with various readers and taking into account our library users’ needs and their feedback, this article discusses good practices in the library management which have already been implemented and produced desired results. The article also promotes other good practices to be followed to increase the number of traditional readers.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectbiblioteka naukowapl
dc.subjectbadanie jakości usługpl
dc.subjectSERVQUALpl
dc.subjectbadanie potrzeb czytelnikówpl
dc.subjectsatysfakcja czytelnikapl
dc.subjectatrakcyjność bibliotekipl
dc.subjectresearch librarypl
dc.subjectlibrary service quality assessmentpl
dc.subjectlibrary users' needs assessmentpl
dc.subjectlibrary users' satisfactionpl
dc.subjectlibrary’s attractivenesspl
dc.titleCo może zaoferować biblioteka naukowa swoim czytelnikom w dobie wzrastającej komputeryzacji życia codziennego?pl
dc.title.alternativeWhat can a research library offer its users in the age of the increased computerisation of daily life?pl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.Emailelkak@amu.edu.plpl
dc.description.AffiliationBiblioteka Filologiczna NOVUM Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniupl
dc.description.referencesBabik W., Warzybok A.: O niektórych zjawiskach towarzyszących odbiorowi informacji: percepcja informacji w świetle ekologii informacji [dokument elektroniczny]. Tryb dostępu: http://www.up.krakow.pl/ktime/ref2008/ babik.pdf [18 lipca 2015].pl
dc.description.referencesBhattacharya P.: Advances in digital library initiatives: a developing country perspective. „The International Information & Library Review” Nr 36 (2004), s. 165-175.pl
dc.description.referencesBiblioteka otwarta. Wczoraj i jutro Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego. Red. M. Kycler, D. Pawelec. Katowice 2008.pl
dc.description.referencesBorkowski S., Corejowa T.: Instrumenty rozwiązywania problemów w zarządzaniu. Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu Sosnowiec. Sosnowiec 2006. Tryb dostępu: http://mfiles.pl/pl/index.php/Servqual [10 czerwca 2015 ].pl
dc.description.referencesCzytanie, czytelnictwo, czytelnik. Red. A. Żbikowska-Migoń, przy współudziale A. Łuszpak. Wrocław 2011.pl
dc.description.referencesDokąd zmierzamy? Książka i jej czytelnik: Materiały z II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej zorganizowanej przez Bibliotekę Główna Uniwersytetu Szczecińskiego, Międzyzdroje, 20-22 września 2007 r. Pod red. R. Gazińskiego. Szczecin 2008.pl
dc.description.referencesDziadkowiec J.: Wybrane metody i oceny jakości usług. „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie” Nr 717 (2006), s. 23-35.pl
dc.description.referencesMikołajczyk K.: Użytkownik czy współpracownik – potrzeby czytelnicze a polityka gromadzenia w bibliotece akademickiej. W: Bibliotekarze i czytelnicy w dobie nowych technologii i koncepcji organizacyjnych bibliotek. Pod red. M. Wojciechowskiej. Gdańsk 2013, s. 41-50.pl
dc.description.referencesRanganathan S. R.: The Five Laws of Library Science. London 1931. Tryb dostępu: http://babel.hathitrust.org/cgi/pt?id=uc1.$b99721;view=1up;seq=13, https://pl.wikipedia.org/wiki/Pi%C4%99%C4%87_praw_Ranganathana [16 czerwca 2015].pl
dc.description.referencesStoma M.: Modele i metody pomiaru jakości usług. Lublin 2012. Tryb dostępu: http://www.qrpolska.pl/files/file/M3.pdf [14 czerwca 2015].pl
dc.description.referencesTaraszkiewicz B.: Ukryty Internet- nieznane narzędzie pracy bibliotekarza. W: Bibliotekarze i czytelnicy w dobie nowych technologii i koncepcji organizacyjnych bibliotek. Pod red. M. Wojciechowskiej. Gdańsk 2013, s. 135-142.pl
dc.description.referencesTradycja i nowoczesność w bibliotece naukowej XXI wieku. Red. A. Januszko-Szakiel. Kraków 2012.pl
dc.description.pages317-326pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
V Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Biblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu", 14-16 września 2015

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
21_Kuzma.pdf221,8 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)