REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4513
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKołodziejczyk, Edyta-
dc.contributor.authorRożniakowska-Kłosińska, Małgorzata-
dc.date.accessioned2016-09-14T06:42:22Z-
dc.date.available2016-09-14T06:42:22Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationBiblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu, V Ogólnopolska Konferencja Naukowa, Supraśl, 14-16 września 2015, praca zbiorowa pod redakcją Haliny Brzezińskiej-Stec i Jolanty Żochowskiej, Białystok 2015, s. 243-256pl
dc.identifier.isbn978-83-7431-484-8-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4513-
dc.description.abstractZ technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) korzystamy na co dzień, np. podczas sprawdzania prawa pacjenta do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych w systemie eWUŚ, przeglądając Elektroniczne Księgi Wieczyste, czy komunikując się z urzędnikami przez ePUAP2. Możemy również uczestniczyć w interaktywnych szkoleniach online, robić zakupy, czy wysyłać zdjęcia naszym bliskim drogą mailową lub przechować je w chmurze danych. Potencjał oraz możliwości jakie dają TIK w działalności bibliotek akademickich powinny być efektywnie i optymalnie wykorzystywane, zarówno od strony procesów bibliotecznych, jak i w usługach skierowanych do użytkowników. Celem referatu jest zbadanie poziomu satysfakcji użytkowników, korzystających z wybranych środków i narzędzi TIK oferowanych w bibliotece akademickiej, na przykładzie przeprowadzonych badań ankietowych w Bibliotece Politechniki Łódzkiej.pl
dc.description.abstractWe meet with information and communication technologies (ICT) every day, for example, when using the Electronic Verification of Patient’s Rights, Electronic Platform of Mortgage Registers, Electronic Platform of Public Administration Services. We can also take part in on-line trainings, do shopping or send photographs to our friends via e-mail or upload them to the cloud systems. The use of ICT in academic libraries should be optimal and effective both in the library-specific processes and in services delivered to the users. The aim of this paper is to examine the level of user satisfaction with the use of ICT in an academic library, based on a survey conducted in the Lodz University of Technology Library.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjecttechnologie informacyjno-komunikacyjnepl
dc.subjectbiblioteki akademickiepl
dc.subjectpreferencje użytkownikówpl
dc.subjectbadania ankietowepl
dc.subjectinformation and communication technologies (ICT)pl
dc.subjectacademic librariespl
dc.subjectlibrary userspl
dc.subjectsurvey methodologypl
dc.titleTechnologie informacyjno-komunikacyjne a oczekiwania i umiejętności użytkowników bibliotek akademickich – na przykładzie Biblioteki Politechniki Łódzkiejpl
dc.title.alternativeInformation and communication technologies (ICT) vs. expectations and needs of the academic libraries users – on the example of the Lodz University of Technology Librarypl
dc.typeBook chapterpl
dc.description.EmailEdyta Kołodziejczyk: edyta.kolodziejczyk@p.lodz.plpl
dc.description.EmailMałgorzata Rożniakowska-Kłosińska: malgorzata.rozniakowska-klosinska@p.lodz.plpl
dc.description.Affiliationmgr Edyta Kołodziejczyk - Biblioteka Politechniki Łódzkiejpl
dc.description.Affiliationdr inż. Małgorzata Rożniakowska-Kłosińska - Biblioteka Politechniki Łódzkiejpl
dc.description.referencesBiblioteka w otoczeniu społecznym. Pod red. E. B. Zybert. Warszawa 2000.pl
dc.description.referencesChisenga J.: ICT in libraries: an overview and general introduction to ICT in libraries in Africa. INASP ICT workshop, Kopanong Hotel & Conference Center. Johannesburg S. Africa, 21st-23rd July, 2004. Tryb dostępu: http://hdl.handle.net/10760/9579 [5 maja 2015].pl
dc.description.referencesEbijuwa A. A.: Information and communication technology in university libraries: The Nigeria experience. „Journal of Library and Information Science” Vol. 7, nr 1&2 (2005), s. 23-30.pl
dc.description.referencesGłowacka E.: Biblioteki wobec nowych zadań. Toruń 2004.pl
dc.description.referencesGłowacka E.: Koncepcja biblioteki jako „uczącej się” organizacji. „Zagadnienia Informacji Naukowej” 2002, nr 2, s. 46-52.pl
dc.description.referencesJakość usług bibliotecznych w społeczeństwie informacyjnym. Red. J. Kamińska, B. Żołędowska-Król. Warszawa 2009.pl
dc.description.referencesJohnson S. [i in.]: Kształtowanie kolekcji e-zasobów: wytyczne dla bibliotek, 2012. Tryb dostępu: http://www.ifla.org/files/assets/acquisition-collection-development/publications/electronic-resource-guide-pl.pdf [5 maja 2015].pl
dc.description.referencesMelody W. H. [i in.]: Information and communication technologies: social. Social science research and training. A Report by the ESRC Programme on Information and Communication Technologies. United Kingdom 1986.pl
dc.description.referencesOkentunji I.: Computer application to libraries. The 39th Annual National Conference and AGM of the Nigerian Library Association, Imo Concord Hotel. Owerri, Nigeria, June 17-22, 2001. Tryb dostępu: http://www.unn.edu.ng/publications/files/images/HELEN%20NNEKA%20EKE’S%20MASTERS%20THESES%20LIBRARY%20SCIENCE.pdf [5 maja 2015].pl
dc.description.referencesPindlowa W.: Badania jakości usług i zarządzania instytucją kultury (non-profit). W: Społeczeństwo informacyjne – jakość edukacji i pracy bibliotekarzy. Seria II Instytutu Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa UJ, nr 12. Red. M. Kocójowa. Kraków 2001, s.77-83.pl
dc.description.referencesPojęcie technologii ICT. W: ESIT – Europejska Szkoła Informatycznych Technologii. Tryb dostępu: http://www.esit.pl/doradztwo/pojecie-technologii-ict [5 maja 2015].pl
dc.description.referencesStandards for libraries in higher education. Tryb dostępu: http://www.ala.org/acrl/standards/standarslibraries [5 maja 2015].pl
dc.description.referencesTeleinformatyka. W: Wikipedia. Tryb dostępu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Teleinformatyka [5 maja 2015].pl
dc.description.pages243-256pl
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (WUwB)
V Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Biblioteki bez użytkowników...? Diagnoza problemu", 14-16 września 2015

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
17_Kolodziejczyk_Rozniakowska-Klosinska.pdf250,56 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)