REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4207
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorMłynarczuk-Sokołowska, Anna-
dc.date.accessioned2016-06-17T11:23:00Z-
dc.date.available2016-06-17T11:23:00Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 26, 2015, s. 103-113pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4207-
dc.description.abstractThe main purpose of this paper is to show the role of creative activity in non-formal intercultural education. The author presents creative ways of implementing the idea of non-formal intercultural education within the educational process. On the basis of the non-formal intercultural education postulates, she analyses three examples of educational initiatives (directed to children, teenagers and adults), which included creative activity (literary, artistic, photographic, etc.).pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectcreative activitypl
dc.subjectcultural diversitypl
dc.subjectintercultural competencepl
dc.subjectnon-formal intercultural educationpl
dc.subjectthe Other/Strangerpl
dc.titleBliżej odmienności. Twórcza aktywność w międzykulturowej edukacji nieformalnejpl
dc.title.alternativeCloser to otherness. Creative activity in the non-formal intercultural educationpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2015.26.06-
dc.description.Emailannamlynarczuk@tlen.plpl
dc.description.AffiliationWydział Pedagogiki i Psychologii. Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.referencesKamińska K. (2005), W stronę wielokulturowości w edukacji przedszkolnej, Warszawapl
dc.description.referencesLewowicki T. (2000), W poszukiwaniu modelu edukacji międzykulturowej, (w:) Edukacja międzykulturowa w Polsce i na świecie, Katowicepl
dc.description.referencesLewowicki T. (2011), Wprowadzenie, (w:) T. Lewowicki, A. Szczurek-Boruta, J. Suchodolska (red.), Pedagogika międzykulturowa wobec wykluczenia społecznego i edukacyjnego, Cieszyn–Warszawa–Toruńpl
dc.description.referencesMaj B. (2005), Podstawowe środowiska wychowawcze wobec idei edukacji międzykulturowej (w:) A. Szerląg (red.), Wielokulturowość – międzykulturowość obszarami edukacyjnych odniesień, Krakówpl
dc.description.referencesMłynarczuk A., Sokołowski M. (red.) (2010), Uwiecznić Atlantydę. Wielokulturowość Podlasia w edukacji nieformalnej, Białystokpl
dc.description.referencesNęcka E. (2001), Psychologia twórczości, Gdańsk, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.pl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2009), Edukacja regionalna i międzykulturowa, Warszawapl
dc.description.referencesRogers A. (2004), Non-formal education: Flexible schooling or participatory education?, Hong Kongpl
dc.description.referencesRóżańska A. (2011), Poznajemy Innego, pozbywamy się stereotypów i kształtujemy tolerancję, (w:) T. Lewowicki, J. Suchodolska (red.), Dzieci w procesie kształtowania postaw kulturowych, Katowice–Cieszyn–Warszawa–Krakówpl
dc.description.pages103-113pl
dc.description.volume26pl
dc.description.firstpage103pl
dc.description.lastpage113pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXVI

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_26_Mlynarczuk-Sokolowska.pdf120,87 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)