REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/4202
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorAdamski, Tomasz-
dc.date.accessioned2016-06-17T11:13:22Z-
dc.date.available2016-06-17T11:13:22Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 26, 2015, s. 13-30pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/4202-
dc.description.abstractIn the article I examine the modes of social involvement that are present in contemporary Swedish cinematography. In my opinion, many of the directors from this Scandinavian country are trying to include in their works the elements of social criticism. They also intend to inform, or to change the attitudes of their viewers. Problems that appear in these films are related, inter alia, to the questions of equality, globalization, multiculturalism, migration, emancipation of women, trafficking, and consumerism.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectequalitypl
dc.subjectmigrantspl
dc.subjectsocial involvementpl
dc.subjectSwedenpl
dc.subjectSwedish filmpl
dc.subjectwomenpl
dc.title„Dlaczego zrobiono to mojej Pippi?”, czyli szwedzki film zaangażowany społeczniepl
dc.title.alternative“Why was this done to my Pippi?” – social involvement of Swedish filmspl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2015.26.01-
dc.description.Emailstrzal19@poczta.onet.plpl
dc.description.AffiliationWydział Pedagogiki i Psychologii. Uniwersytet w Białymstoku.pl
dc.description.referencesBłędowska M., Wiśniewska A. (2010), Szwedzką publicystykę przenika chęć moralizowania, (w:) Szwecja. Przewodnik nieturystyczny, Warszawapl
dc.description.referencesHutchings J. (2007), Szwecja, Insight Guides, Discovery Channelpl
dc.description.referencesInterview on Buy Bye Beauty (2006), http://www.hollender.se/05_text/bbbtext.htm [15.12.2015]pl
dc.description.referencesKorolczuk E. (2010), Równość płci – ideologia, utopia czy rzeczywistość?, (w:) Szwecja. Przewodnik nieturystyczny, Warszawapl
dc.description.referencesKrysztofiak M. (2000), Przewodnik po literaturach skandynawskich, Poznańpl
dc.description.referencesMajmurek J. (2010), Jajo węża w szafie. Bergman i Strindberg przeciw mieszczaństwu, (w:) Szwecja. Przewodnik nieturystyczny, Warszawapl
dc.description.referencesMurzynowska D. (2007), Pippi w polskim dyskursie kulturowym, Stockholmpl
dc.description.referencesNabokow V. (2002), Lolita, tłum. Michał Kłobukowski, Warszawapl
dc.description.referencesPallas H. (2009), Nowe kino szwedzkie, Krakówpl
dc.description.referencesPenkala M. (2010), Neutralność i prawa człowieka – filozofia szwedzkiej polityki międzynarodowej, (w:) Szwecja. Przewodnik nieturystyczny, Warszawapl
dc.description.referencesPiotrowska A. (2003), Buntownik z wyboru, „Tygodnik Powszechny”, nr 51–52pl
dc.description.referencesPiotrowska E. (2006), Myśl filozoficzna Szwecji od mistycyzmu do radykalizmu, Poznańpl
dc.description.referencesTercjak J. (2009), (Nie)banalny prowokator – satyra, groteska i absurd w twórczości Roya Anderssona, „Film na Świecie”, nr 406pl
dc.description.referencesŻurawiecki B. (2009), Ponowny potop szwedzki, „Film”, nr 11pl
dc.description.referencesBuy Bye Beauty, reż. Pål Hollender (2001)pl
dc.description.referencesContainer, reż. Lukas Moodysson (2006)pl
dc.description.referencesCoś się stało, reż. Roy Andersson (1993)pl
dc.description.referencesDo ciebie człowieku, reż. Roy Andersson (2007)pl
dc.description.referencesDziura w sercu, reż. Lukas Moodysson (2004)pl
dc.description.referencesFurman Śmierci, reż. Victor Sjoström (1921)pl
dc.description.referencesIngeborga Holm, reż. Victor Sjoström (1913)pl
dc.description.referencesLato z Moniką, reż. Ingmar Bergman (1952)pl
dc.description.referencesLila 4-ever, reż. Lukas Moodysson (2002)pl
dc.description.referencesMamut, reż. Lukas Moodysson (2009)pl
dc.description.referencesMillenium: Mężczyźni którzy nienawidzą kobiet, reż. Niels Arden Oplev (2009)pl
dc.description.referencesPelle Polis, reż. Pål Hollender (2000)pl
dc.description.referencesPieśni z II piętra, reż. Roy Andersson (2000)pl
dc.description.referencesPippi Examples, reż. Palle Torsson (2001)pl
dc.description.referencesSobota, 5 października, reż. Roy Andersson (1969)pl
dc.description.referencesZiemia jest wspaniała, reż. Roy Andersson (1991)pl
dc.description.pages13-30pl
dc.description.volume26pl
dc.description.firstpage13pl
dc.description.lastpage30pl
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WSK)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXVI

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_26_Adamski.pdf177,26 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)