REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3992
Tytuł: Związek pomiędzy zależnością / niezależnością od pola danych a wynikami testów kompetencji z języka angielskiego. Rezultaty badania korelacyjnego
Inne tytuły: The relationship between field dependence / field independence and English achievement test results. The outcomes of the correlational study
Autorzy: Jantarska, Anna
Słowa kluczowe: przyswajanie języka obcego
różnice indywidualne uczących się
styl kognitywny / styl uczenia się
zależność od pola danych
niezależność od pola danych
sprawności językowe
badanie korelacyjne
foreign language acquisition
individual learner differences
cognitive / learning style
field dependence
field independence
language skills
correlational research
Data wydania: 2015
Data dodania: 15-mar-2016
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, tom XIX, 2015, s. 91-103
Abstrakt: Niniejszy artykuł prezentuje wyniki badania korelacyjnego przeprowadzonego na grupie 64 dorosłych uczących się języka angielskiego. Badana grupa to studenci II roku filologii angielskiej na Uniwersytecie Jana Kochanowskiego w Kielcach. Analizie poddane zostały siła i charakter związku pomiędzy stylem kognitywnym zależnością / niezależnością od pola danych (FD / FI – zmienna niezależna badania) a wynikami egzaminu PNJA (zmienna zależna badania). Wnioski sformułowano na podstawie oceny diagramów korelacyjnych i przeprowadzonych analiz statystycznych. Badanie jest częścią długofalowego projektu weryfikującego wpływ FD / FI na przyswajanie języka angielskiego.
The following article presents the results of a correlational study conducted on a sample of 64 adult learners of English. They were the second-year students of English Philology at Jan Kochanowski University in Kielce. The researcher has analyzed the nature and strength of the relationship between the cognitive style of field dependence FD / field independence FI (an independent variable of the study) and the PNJA English achievement test results (a dependent variable of the study). Conclusions are drawn on the basis of correlational diagrams and statistical analyses. The research in question is a part of a long-term project aiming at a thorough examination of the effect that FD / FI has on the acquisition of English as a second language.
Afiliacja: Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach, Wydział Humanistyczny, Instytut Filologii Obcych
E-mail: anna.jantarska@ujk.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/3992
DOI: 10.15290/lingdid.2015.19.07
ISSN: 1731-6332
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Linguodidactica, 2015, tom XIX

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_19_Jantarska.pdf503,69 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)