Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3753
Tytuł: | Filozoficzno-prawne aspekty uzasadnienia prawa do równości w edukacji |
Inne tytuły: | Philosophical and legal aspects of justification of the right for equality in education |
Autorzy: | Leś, Tomasz Kozak, Małgorzata |
Słowa kluczowe: | prawo do równości w edukacji prawo a edukacja prawo do edukacji normatywność edukacji prawne aspekty edukacji filozoficzne aspekty edukacji the right for equality in education law versus education the right for education normativity of education legal aspects of education philosophical aspects of education |
Data wydania: | 2015 |
Data dodania: | 27-sty-2016 |
Wydawca: | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2015, nr 2(4), s. 14-25 |
Abstrakt: | W artykule została dokonana analiza problematyki uzasadniania prawa do równości w edukacji (rozumiane jako prawo do równości do bycia edukowanym). Prezentowane analizy dotyczą wybranych kwestii związanych z tym zagadnieniem, takich jak: problem relacyjności i normatywności pojęcia równości i prawa do edukacji; problem możliwości uzasadnienia prawa do równości w edukacji; uzasadnienie wspomnianego prawa w ustawodawstwie polskim i międzynarodowym. Zaznacza się również wybrane kwestie historyczne (tj. próby uzasadnienia prawa do równości w edukacji na gruncie szeroko rozumianej myśli filozoficznej) i praktyczne (tj. bariery w jego realizacji). In the article the analysis of the issues of justification of the right for equality in education has been presented (understood as the right for equality in being educated). Presented analyses refer to some issues related to this topic, such as the problem of relational and normative notions of equality and the right for education; the problem of the possibility of justifying the right for equality in education; justification of that law in the Polish and international legislation. Selected historical issues (i.e. attempts to justify the right for equality in education on the basis of the broader philosophical thoughts) and practical issues (i.e. the barriers in its implementation) have been also emphasized. |
Afiliacja: | Tomasz Leś - Instytut Pedagogiki, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Jagielloński Małgorzata Kozak - Instytut Pedagogiki, Wydział Filozoficzny, Uniwersytet Jagielloński |
E-mail: | Tomasz Leś: tomasz.les@uj.edu.pl Małgorzata Kozak: kozakmalgorzata@wp.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/3753 |
DOI: | 10.15290/parezja.2015.04.02 |
ISSN: | 2353-7914 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Parezja. Czasopismo Forum Młodych Pedagogów przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN, 2015, nr 2 |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Tomasz_Leś,_Małgorzata_Kozak_Filozoficzno-prawneaspekty_uzasadnienia_prawa_dorówności_w edukacji_Parezja_2_2015_(4).pdf | 534,77 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL