Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/3286
Pełny rekord metadanych
Pole DC | Wartość | Język |
---|---|---|
dc.contributor.author | Szada-Borzyszkowska, Jolanta | - |
dc.date.accessioned | 2015-10-07T07:36:08Z | - |
dc.date.available | 2015-10-07T07:36:08Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier.citation | Edukacja dziecka – mity i fakty, pod red. Elżbiety Jaszczyszyn, Jolanty Szada-Borzyszkowskiej, Białystok 2010, s. 620-631 | pl |
dc.identifier.isbn | 978-83-61209-39-3 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11320/3286 | - |
dc.description.abstract | Attention deficit hyperactivity disorder, known under the abbreviation of ADHD, occurs all over the world, regardless of the society’s culture or the level of its development. Key symptoms of ADHD are: attention deficit, hyper-impulsiveness and hyperactivity. Despite the fact that scientific research has refuted a theory about the roots of ADHD lying in incorrect relations of the child with the immediate surroundings, still, psycho-social factors may sig¬nificantly increase typical symptoms of hyperkinetic disorder. The aim of the therapy is to lessen the co-existing symptoms of the disorder as well as to reduce the risk of later complications. It is necessary to adapt the surrounding and didactic and educational methods to the specific needs of the child. In therapeutic work it is advisable to take into consideration several dimensions: arranging the child’s world in order, elimination of chaos from the nearest child’s surrounding, setting up a daily timetable, adjusting requirements to the child’s capacity, individual therapy (including pharmacology) and family’s psychotherapy. | pl |
dc.description.sponsorship | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
dc.language.iso | pl | pl |
dc.publisher | Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie | pl |
dc.subject | ADHD | pl |
dc.subject | działania terapeutyczne | pl |
dc.subject | metody terapii | pl |
dc.title | Dziecko z ADHD wyzwaniem dla nauczycieli i rodziców | pl |
dc.title.alternative | A child suffering from ADHD – a challenge for teachers and parents | pl |
dc.type | Book chapter | pl |
dc.description.Affiliation | Wydział Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu w Białymstoku | pl |
Występuje w kolekcji(ach): | Książki / Rozdziały (STH) Książki/Rozdziały (WNoE) |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Jolanta Szada-Borzyszkowska_Dziecko z ADHD wyzwaniem dla nauczycieli i rodziców.pdf | 546,56 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL