REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3082
Tytuł: Strategia transkulturowości w edukacji. Perspektywa artefaktu kulturowego
Inne tytuły: Strategy of Tranculturality In Education. Perspective of Cultural Artefact
Autorzy: Misiejuk, Dorota
Słowa kluczowe: tranculturality
multiculturality
tradition
cultural artefact
Data wydania: 2015
Data dodania: 16-lip-2015
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Pogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 209-220
Abstrakt: The article relates to the problem of cultural heritage. States that education should focus on this in the light of modernization and building standard of multicultural society. The Author deliberates the needed changes in cultural awareness of individuals through changes in the relation individual – culture. In the time of modernity these relation was mediated by tradition of the group. In the postmodernity we observe straight relation. In this regard need to be discussed reality of heritage and concept of tradition. The article ends with analyses of cultural pluralism – multiculturality and tranculturality as terms which creates different socio – cultural standards and designs different relation: individual – culture.
E-mail: dmisieju@uwb.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/3082
DOI: 10.15290/pss.2015.25.12
ISSN: 1230-2392
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_25_Misiejuk.pdf126,95 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)