REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/3074
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorCudowska, Agata-
dc.date.accessioned2015-07-16T10:09:43Z-
dc.date.available2015-07-16T10:09:43Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationPogranicze. Studia Społeczne, T. 25, 2015, s. 63-75pl
dc.identifier.issn1230-2392-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/3074-
dc.description.abstractIn the following article author presents the theoretical assumptions of the concept of creative life orientation, the specificity of creative life orientation, and the theoretical assumptions of the concept of holistic intercultural education. This article presents the collaborative areas of both concepts: ontological assumptions in philosophy of dialogue, metaphysics of orientation, human pedagogy and empirical research as exemplification of these concepts. Openness to Another, dialogue with Him and creative understanding of Another are very important in the concept of creative life orientation and in the concept of holistic intercultural education.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectreligiously mixed marriagepl
dc.subjectreligionpl
dc.subjectsecularizationpl
dc.subjectacculturationpl
dc.titleOtwartość na Innego. Twórcze orientacje życiowe w projekcie edukacji międzykulturowejpl
dc.title.alternativeOpenness Toward Other. Innovative Life Orientation in the Project of Intercultural Educationpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/pss.2015.25.04-
dc.description.Emaila.cudowska@uwb.edu.plpl
dc.description.referencesBachtin M. (1986), Estetyka twórczości słownej, przeł. D. Ulicka, Warszawapl
dc.description.referencesBachtin M. (1970), Problemy poetyki Dostojewskiego, przeł. N. Modzelewska, Warszawapl
dc.description.referencesBachtin M. (1982), Problemy literatury i estetyki, przeł. W. Grajewski, Warszawapl
dc.description.referencesBachtin M. (1983), Dialog – język – literatura, Warszawapl
dc.description.referencesBibler W. (1992), Myślenie jako dialog, przeł. i wstęp J. Dobieszewski, Warszawapl
dc.description.referencesBuber M. (1991), O Ja i Ty, [w:] B. Baran (red.), Filozofia dialogu, Krakówpl
dc.description.referencesBuber M. (1992), Ja i Ty: wybór pism filozoficznych, wybór, przeł. i wstęp J. Doktór, Warszawapl
dc.description.referencesCraft A. (2000), Creativity Across the Primary Curriculum, London and New Yorkpl
dc.description.referencesCudowska A. (1997), Orientacje życiowe współczesnych studentów, Białystokpl
dc.description.referencesCudowska A. (2004), Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji, Białystokpl
dc.description.referencesCudowska A. (2014), Twórcze orientacje życiowe w dialogu edukacyjnym. Studium teoretyczno-empiryczne, Białystokpl
dc.description.referencesCzerepaniak-Walczak M. (2006), Pedagogika emancypacyjna. Rozwój świadomości krytycznej człowieka, Gdańskpl
dc.description.referencesGadamer H. G. (1993), Prawda i metoda. Zarys hermeneutyki filozoficznej, przeł. B. Baran, Krakówpl
dc.description.referencesKłoskowska A. (1964), Kultura masowa. Krytyka i obrona, Warszawapl
dc.description.referencesKorniłowicz K. (1976), Pomoc w tworzeniu jako zadanie pracy kulturalnej, [w:] O. Czerniawska (red.), Pomoc społeczno-kulturalna dla młodzieży pracującej i dorosłych. Wybór pism, Wrocław.pl
dc.description.referencesKozielecki J. (1987), Koncepcja transgresyjna człowieka, Warszawapl
dc.description.referencesKozielecki J. (1997), Transgresja i kultura, Warszawapl
dc.description.referencesKozielecki J. (2001), Psychotransgresjonizm. Nowy kierunek psychologii, Warszawapl
dc.description.referencesLévinas E. (2002), Całość i nieskończoność. Esej o zewnętrzności, przeł. M. Kowalska, Warszawapl
dc.description.referencesModrzejewska-Świgulska M. (2007), Teorie twórczości codziennej, [w:] K. J. Szmidt, Pedagogika twórczości, Gdańskpl
dc.description.referencesNikitorowicz J. (2005), Kreowanie tożsamości dziecka: wyzwania edukacji międzykulturowej, Gdańskpl
dc.description.referencesRadlińska H. (1979), Oświata i kultura wsi polskiej: wybór pism, Warszawapl
dc.description.referencesRaport dla UNESCO Międzynarodowej Komisji do spraw Edukacji dla XXI wieku pod przewodnictwem Jacques’a Delorsa. Edukacja. Jest w niej ukryty skarb (1998), Warszawapl
dc.description.referencesRichards R. (1999), Everyday Creativity, [w:] M. A. Runco, S. R. Pritzker (red.), Encyclopedia of Creativity, San Diegopl
dc.description.referencesRichards R. i in. (1997), Creativity in manic-depres-sives cyclothymes their normal relatives, ans control subjects, [w:] R. Richards, M. A. Runco (red.), Eminent Creativity, Everyday Creativity and Health, Londonpl
dc.description.referencesRunco M. A. (2005), Creativity Giftedness, [w:] R. J. Sternberg, J. Davidson (red.), Conceptions of Giftedness, Cambridgepl
dc.description.referencesRunco M. A. (2006), Reasoning and personal creativity, [w:] J. C. Kaufman, J. Bear (red.), Creativity and Reason in Cognitive Development, Cambridgepl
dc.description.referencesSchnädelbach H. (2001), Próba rehabilitacji animals rationale, przeł. K. Krzemieniowa, Warszawapl
dc.description.referencesSłownik współczesny języka polskiego (1998), t. 2, Warszawapl
dc.description.referencesSzmidt K. J. (2002), Wcześniej niż Fromm i Maslow: Korniłowicza i Radlińskiej koncepcje postawy twórczej na tle współczesnym, [w:] K. J. Szmidt i K. T. Piotrowski (red.), Nowe teorie twórczości. Nowe metody pomocy w tworzeniu, Krakówpl
dc.description.referencesSzulakiewicz M. (2003), Dialog jako podstawa metafizyki. Od metafizyki fundamentu do metafizyki orientacji, [w:] J. Baniak (red.), Filozofia dialogu, t. 1, Poznańpl
dc.description.referencesŚwigulska M. (2009), Twórczość w wymiarze egalitarnym – krytyczna prezentacja stanowisk, [w:] S. Popek i in. (red.), Psychologia twórczości. Nowe horyzonty, Lublinpl
dc.description.referencesTischner J. (1993), Myślenie według wartości, Krakówpl
dc.description.referencesTischner J. (2000), Świat ludzkiej nadziei, Krakówpl
dc.description.referencesWalczak P. (2007), Wychowanie jako spotkanie. Józefa Tischnera filozofia człowieka jako źródło inspiracji pedagogicznych, Krakówpl
dc.description.volume25-
dc.description.firstpage63-
dc.description.lastpage75-
dc.identifier.citation2Pogranicze. Studia Społecznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WNoE)
Pogranicze. Studia Społeczne, 2015, tom XXV

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pogranicze_25_Cudowska.pdf154,99 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)