REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2995
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorJuszczuk, Joanna-
dc.date.accessioned2015-06-18T08:44:08Z-
dc.date.available2015-06-18T08:44:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationOptimum. Studia ekonomiczne, Nr 6 (72) 2014, s. 170-183pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2995-
dc.description.abstractInteligentny rozwój Polski i Unii Europejskiej to strategia Zjednoczonych Państw Europy polegająca na rozwoju gospodarki opartej na wiedzy i innowacji. Stanowi on swoistą, długofalową wizję społecznej gospodarki rynkowej przyjętą w 2010 roku przez Unię Europejską w celu wyjścia z kryzysu gospodarczego. Opracowana strategia ,,Europa 2020’’, jak również Program Operacyjny Inteligentny Rozwój mają zapewnić państwom członkowskim Unii Europejskiej wkroczenie na drogę zrównoważonego wzrostu, który w przyszłości zapewni dobrobyt i postęp społeczny. W tych wspólnych działaniach Unii Europejskiej najistotniejsze są procesy rozwojowe oparte na: wiedzy, innowacji, inwestycjach i właściwie zarządzanych finansach. Po kryzysie przywódcy Europy 2008 roku dostrzegli, że powstaje nowy paradygmat technologiczny. Tworzy się nowe społeczeństwo informacyjne i społeczeństwo wiedzy. Z tego też względu w państwach członkowskich Unii obowiązkowo muszą być wprowadzone i realizowane prawne zasady prowadzenia polityki rozwoju. Każda z polityk narodowych musi uwzględniać trzy strategiczne priorytety w zakresie rozwoju, tj.: wzrost inteligentny, wzrost zrównoważony i wzrost sprzyjający włączeniu społecznemu. Aktualnie postęp kulturalno-cywilizacyjny wręcz wymusza na państwach przyjęcie w swoich strategiach krajowych i polityce rozwoju pięciu kluczowych celów w przedmiocie: zatrudnienia, inwestycji, emisji gazów cieplarnianych, nauki i kształcenia oraz wykluczenia i ubóstwa. W Polsce zostały przyjęte i są wdrażane krajowe programy reform wyznaczające sposoby realizacji priorytetów i celów strategii ,,Europa 2020’’. Godne uwagi jest to, że realizację priorytetów i celów krajowych wspiera Komisja Europejska, dążąc do tego, aby rozwój zrównoważony, wspierając gospodarkę krajową, efektywniej korzystał z zasobów i był bardziej przyjazny środowisku dla dobra przyszłych pokoleń.pl
dc.description.abstractSmart development of Polish and the European Union is a strategy of the United States of Europe involving the development of an economy based on knowledge and innovation. It is peculiar, long-term vision of the social market economy adopted in 2010 by the European Union to exit from the economic crisis. Developed strategy, ,,Europe 2020’’ as well as the Operational Programme Development of Intelligent shall provide the Member States of the European Union encroachment on the path of sustainable growth, which in the future will ensure prosperity and social progress. In these joint activities of the European Union's most important developmental processes are based on knowledge, innovation, investment, and well-managed finances. The leaders of Europe after the crisis 2008 years have recognized that a new technological paradigm. Creates a new information society and knowledge society. Therefore, in the Member States of the Union must necessarily be introduced and implemented the legal principles of development policy. Each national policies must take account of three strategic priorities for development ie smart growth, sustainable growth and growth conducive to social exclusion. At present, the progress of culture and civilization simply forces the adoption of their national strategies and development policies to achieve five key objectives concerning employment, investments, greenhouse gas emissions, science and education, and poverty and social exclusion. In Poland, have been adopted and are being implemented in the national reform programs defining the ways of the priorities and objectives of the strategy, ,,Europe 2020’’. Worth emphasizing is that the priorities and objectives of the national supports the European Commission with a view to the sustainable development to support the domestic economy more efficient use of resources and a more friendly environment for future generations.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectcywilizacjapl
dc.subjectinteligentny rozwójpl
dc.subjectprocesy rozwojowepl
dc.subjectwiedzapl
dc.subjectinnowacyjnośćpl
dc.subjectinwestycjepl
dc.subjectfinansepl
dc.subjectpolityka rozwojupl
dc.subjectstrategia rozwojupl
dc.subjectcivilizationpl
dc.subjectsmart growthpl
dc.subjectdevelopment processespl
dc.subjectknowledgepl
dc.subjectinnovationpl
dc.subjectinvestmentpl
dc.subjectfinancepl
dc.subjectdevelopment policypl
dc.subjectstrategy developmentpl
dc.titleInteligentny rozwój Polski i Unii Europejskiejpl
dc.title.alternativeSmart development of Polish and the European Unionpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/ose.2014.06.72.12-
dc.description.Emailjuszczuk.joanna@gmail.compl
dc.description.AffiliationWydział Ekonomii i Zarządzania, Uniwersytet w Białymstokupl
dc.description.number6(72)-
dc.description.firstpage170-
dc.description.lastpage183-
dc.identifier.citation2Optimum. Studia ekonomicznepl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WEiF)
Optimum. Studia Ekonomiczne, 2014, nr 6(72)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
12_Juszczuk.pdf234,2 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)