Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/285
Tytuł: | O różnych podejściach do zrozumienia procesów rozwojowych dzieci |
Inne tytuły: | On different approaches towards understanding the development of children |
Autorzy: | Błońska, Ewelina Botwina, Renata |
Słowa kluczowe: | developmental psychology children’s development experiment cross-sectional study longitudinal study research |
Data wydania: | 2012 |
Data dodania: | 17-gru-2013 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, tom XVI, 2012, s. 7-13 |
Abstrakt: | This article aims at presenting various approaches of understanding the complex processes of
children’s development in the framework of modern developmental psychology. Nowadays,
developmental psychology has a huge inventory of methods that are used depending on
the needs. An experiment and observation serve as a perfect example of such methods. The
authors show that developmental psychology also relies on numerous psychological tests,
such as cross-sectional study and longitudinal study. The selection of the study depends on
various factors, such as the subject, conditions or results one wants to achieve. Often the data
for the research is gathered throughout several years. The above-mentioned studies have their
advantages and disadvantages. Nonetheless, they are the best option for researchers studying
children’s development. Niniejszy artykuł ma na celu przybliżenie zrozumienia procesów rozwojowych dzieci. Autorzy pokazują, iż w zrozumieniu natury dziecięcej pomocne są liczne badania psychologiczne, jak na przykład badanie poprzeczne i badanie podłużne. Wybór badania jest uzależniony od różnych czynników, takich jak przedmiot, warunki lub wyniki, które chce się osiągnąć. Częstokroć zbiór danych do danego badania odbywa się na przestrzeni kilku lat. Wspomniane badania podłużne i poprzeczne mają swoje zalety i wady. W momencie podjęcia decyzji co do metody, należy określić w jaki sposób zostanie zebrana informacja umożliwiająca przeprowadzenie badania. Psychologia rozwojowa ma ogromny inwentarz metod, które są stosowane w zależności od potrzeb. Przykład mogą stanowić eksperyment i obserwacja. |
Afiliacja: | Ewelina Błońska - Wszechnica Polska Szkoła Wyższa w Warszawie Renata Botwina - Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/285 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2012.16.01 |
ISSN: | 1731-6332 |
Typ Dokumentu: | Article |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2012, tom XVI |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_16_Blonska-Botwina.pdf | 135,69 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)