REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2710
Tytuł: Budowanie względnej odporności dzieci pięcio- sześcioletnich na reklamę telewizyjną
Inne tytuły: Building a relative resistance of 5-6-year old children on the television advertising
Autorzy: Jaszczyszyn, Elżbieta
Słowa kluczowe: odporność na reklamę
reklama dla dzieci
obrona przed reklamą
pięciolatki
sześciolatki
Data wydania: 2010
Data dodania: 14-kwi-2015
Wydawca: Trans Humana Wydawnictwo Uniwersyteckie
Źródło: Edukacja dziecka – mity i fakty, pod red. Elżbiety Jaszczyszyn i Jolanty Szada-Borzyszkowskiej, Białystok 2010, s. 324-338
Abstrakt: The environment, wherein we live and wherein the youngest generation grow up, is a reality which has an influence on people in the more and more greater degree across mass media. The television offers a great choice of films, entertainment programs and news services, and something, what is a comparatively new form of the communication with the viewer – the television advertisement. The generality of the television causes that the advertisement gets the wide audience, among which is the large number of children. Influenced by the commercials, among spectators (these the youngest too) the wish appears of possession of those advertized products. This problem and the occurrence of watching some television advertisings among children five-year-old- and six-year-old, is what this text is focused on.
URI: http://hdl.handle.net/11320/2710
ISBN: 978-83-61209-39-3
Typ Dokumentu: Book chapter
Występuje w kolekcji(ach):Książki / Rozdziały (STH)
Książki/Rozdziały (WNoE)

Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons