REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2477
Tytuł: Joining the Conversation: A Commentary on Glăveanu’s Critical Reading
Autorzy: Kaufman, James C.
Słowa kluczowe: Collaboration
Dialogue
Data wydania: gru-2014
Data dodania: 26-sty-2015
Wydawca: Faculty of Pedagogy and Psychology, University of Bialystok
Źródło: Creativity. Theories – Research – Applications, Vol. 1, Issue 2, 2014, pp. 220-222.
Abstrakt: In this commentary, I add my thoughts to Glăveanu’s excellent target article. I add two points to move the dialogue forward. One point is that although as a field we do have our portion of the blame, other disciplines must also share the burden. When new areas “discover” creativity they often begin anew, or claim there is no consensus, or else start and end with Guilford and Torrance. However, my second point is that the answer, to me, is via collaboration and dialogue. The people who are “scholarly bilingual” – who “speak” creativity jargon but also understand the ins and outs of another field – are the keys. Conversations and collaborations can help advance the field.
Afiliacja: University of Connecticut, USA
E-mail: james.kaufman@uconn.edu
URI: http://hdl.handle.net/11320/2477
DOI: 10.15290/ctra.2014.01.02.07
ISSN: 2354-0036
Typ Dokumentu: Article
Występuje w kolekcji(ach):Creativity. Theories – Research – Applications, 2014, Vol. 1, Issue 2

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
J.C._Kaufman,_Joining_the_Conversation_A_Commentary_on_Glăveanu’s_Critical_Reading.pdf239,47 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons