REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2133
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRuśkowski, Eugeniusz-
dc.date.accessioned2014-12-09T13:23:22Z-
dc.date.available2014-12-09T13:23:22Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationBiałostockie Studia Prawnicze, z. 16, 2014, s. 9-22pl
dc.identifier.issn1689-7404-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2133-
dc.description.abstractW przedmiotowym artykule przedstawiono problem stosunku zasady roczności budżetu do wieloletniego prawa finansowego, zarówno w ujęciu doktrynalnym, jak i jego realizacji w zarządzaniu finansami publicznymi poszczególnych krajów. Powstaje z tego obraz dominacji zasady roczności budżetu do lat dziewięćdziesiątych XX w. oraz jej uzupełniania początkowo fragmentarycznymi, a potem całościowymi wieloletnimi planami finansowymi w późniejszych latach. Analiza sytuacji wybranych krajów europejskich w 2011 r. pokazuje, że wiele z nich ma już wyodrębnione, wieloletnie plany finansowe (a często także budżety zadaniowe) i zasadę roczności budżetu można w nich rozpatrywać w ramach zasady prawnej wieloletniego planowania finansowego. Istnieją jednak poważne różnice między poszczególnymi krajami w tym zakresie. Dlatego wydanie dyrektywy Rady 2011/85/UE z dnia 8 listopada 2011 r. w sprawie wymogów dla ram budżetowych państw członkowskich należy traktować jako nowy impuls rozwoju i ujednolicenia wieloletniego planowania finansowego w skali UE. Wieloletnie planowanie finansowe oraz jego stosunek do roczności budżetu będą jednak odtąd elementem szerszej polityki koordynacji finansowej i nadzoru budżetowego ze strony UE oraz porządkowania zarządzania finansami publicznymi i ich dyscyplinowania w poszczególnych krajach członkowskich.pl
dc.description.sponsorshipThis Article was prepared within the framework of the project financed by the National Science Centre granted on the basis of decision no. DEC-2011/01/B/HS5/03357.pl
dc.language.isoenpl
dc.publisherTemida 2pl
dc.subjectroczność budżetowapl
dc.subjectwieloletniość budżetowapl
dc.subjectśredniookresowe ramy budżetowepl
dc.subjectwieloletni plan finansowypl
dc.subjectDyrektywa Rady 2011/85/UEpl
dc.subjectbudget annualitypl
dc.subjectbudget multi-annualitypl
dc.subjectmedium-term budgetary frameworkspl
dc.subjectmultiannual fi nancial planpl
dc.subjectCouncil Directive 2011/85/UEpl
dc.titleAnnuality and multi-annuality in the public finances of selected European countries – before Council Directive 2011/85/EUpl
dc.title.alternativeRoczność i wieloletniość w finansach publicznych wybranych krajów europejskich – przed wydaniem Dyrektywy Rady 2011/85/UEpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/bsp.2014.16.01-
dc.description.AffiliationUniversity of Białystokpl
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WP)
Białostockie Studia Prawnicze, 2014, Z. 16

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
BSP_16_2014_Ruskowski.pdf291,06 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)