REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2110
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorLarchet, Jean-Claude-
dc.date.accessioned2014-12-09T09:46:27Z-
dc.date.available2014-12-09T09:46:27Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationElpis, T. 16, 2014, s. 7-10pl
dc.identifier.issn1508-7719-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2110-
dc.descriptionJean-Claude Larchet, Strasburg (Francja)pl
dc.description.abstractTeologia prawosławna nie jest swoistą spekulacją opartą na rozumie jak też nie dąży do pewnej kreatywności. Wyraża ona objawioną prawdę za pomocą sformułowań i słów odpowiadających danej epoce. Główny cel teologii prawosławnej można zawrzeć w trzech punktach: katechetyczny, apologetyczny i doksologiczny. Teolog nie wyraża swojej opinii, lecz nauczanie Kościoła. Nauczanie to zgodne jest z Tradycją Kościoła, ta z kolei w pojęciu prawosławnym nie może odbiegać od całościowego nauczania Ojców Kościoła. Dlatego też jest bardzo ważnym studiowanie Ojców Kościoła. Nie można znać teologii bez poznania Ojców. Egzegeza Pisma Świętego zawsze odbywa się w duchu świętych Ojców, wówczas jest ona autentyczna i prawdziwa. Ojcowie, którzy tworzyli zawsze zsyłali się na swoich poprzedników jako na największe autorytety, tym samym umniejszając swoja rolę. W ujęciu prawosławnym nie można mówić o ramach czasowych okresu patrystycznego. Wnikliwe czytanie twórczości Ojców poprzez pryzmat duchowy i z otwartym sercem prowadzi do ich rzeczywistego poznania i odkrywania ich aktualności.pl
dc.description.abstractOrthodox theology is not a specific form of speculation based on reason as it does not strive for creativity. It expresses revealed truth by making use of formulations and words corresponding to a given era. The main objective of Orthodox theology can be summed up in three points: catechetic, apologetic and doxological. A theologian does not express his own opinion, but the teaching of the Church. This teaching is in line with the Tradition of the Church, which in turn, in Orthodox terms, must not deviate from the overall teachings of the Fathers of the Church. It is therefore very important to study the Fathers of the Church. One cannot understand theology without knowing the Fathers. Exegesis of Scripture always occurs in the spirit of the Holy Fathers, which guarantees that its authenticity and correctness. The Fathers always relied on their predecessors as the greatest authorities, thereby diminishing role of their own thought. From the Orthodox point of view, one cannot speak of a timeframe of the Patristic era. A careful reading of the works of the Fathers with spiritual eyes and an open heart enables one to uncover their true meaning and how they can be understood today.pl
dc.language.isofrpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectstudia patrystycznepl
dc.subjectpatristic studiespl
dc.subjectOjcowie Kościołapl
dc.subjecttheologypl
dc.subjectpatrologiapl
dc.subjectpatrologypl
dc.subjectteologiapl
dc.titleL’importance des études patristiques pour les études théologiquespl
dc.title.alternativeThe Importance of Patristic Studies for the Study of Theologypl
dc.title.alternativeWażność studiów patrystycznych dla studiowania teologiipl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/elpis.2014.16.01-
dc.description.Emailjean-claude.larchet@orange.frpl
dc.description.volume16pl
dc.description.firstpage7pl
dc.description.lastpage10pl
dc.identifier.citation2Elpispl
Występuje w kolekcji(ach):Elpis, 2014, T. 16

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Elpis_2014_16_Larchet.pdf184,11 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)