REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/2060
Pełny rekord metadanych
Pole DCWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPrusak, Błażej-
dc.date.accessioned2014-12-04T08:09:08Z-
dc.date.available2014-12-04T08:09:08Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.citationOptimum. Studia Ekonomiczne, Nr 2(68) 2014, s. 85-102pl
dc.identifier.issn1506-7637-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11320/2060-
dc.description.abstractGłównym celem artykułu jest ukazanie rodzajów i zasad stosowania korekt w wycenie przedsiębiorstw. Na podstawie literatury przedmiotu zaprezentowano wyniki badań dotyczące różnych koncepcji kalkulacji premii oraz dyskont, ich poziomów i czynników je kształtujących. Zaznaczono, iż podczas ich stosowania w wycenie spółki do każdego przypadku należy podchodzić indywidualnie i uwzględniać jego charakterystykę. W drugiej części opracowania przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych na podstawie 1101 raportów finansowych, sporządzonych w latach 2009-2012 celem wydania rekomendacji dla spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Ukazano rodzaje korekt, ich poziomy, a także uzasadnienia ich stosowania w procesie wyceny akcji.pl
dc.description.abstractThe main purpose of this paper is to present different types of adjustments and rules of applying them for the purpose of business valuation. On the basis of the literature review, various concepts of premium and discount calculation, along with their values and determinants on Polish and foreign markets, are shown. It is emphasized that any premium or discount must be individually adjusted to each case of business valuation. In the second part of the publication, the results of conducted survey are described. The sample consisted of 1,101 financial reports prepared in the years 2009-2012 to provide stock recommendations for the companies listed on the Warsaw Stock Exchange. Types and levels of premiums and discounts as well as causes of their application are presented.pl
dc.language.isoplpl
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu w Białymstokupl
dc.subjectpremie i dyskonta w wycenie przedsiębiorstwpl
dc.subjectwycena przedsiębiorstwpl
dc.subjectfinansepl
dc.subjectpremiums and discounts in business valuationpl
dc.subjectbusiness valuationpl
dc.subjectfinancepl
dc.titlePremie i dyskonta w wycenach przedsiębiorstwpl
dc.title.alternativePremiums and Discounts in Business Valuationpl
dc.typeArticlepl
dc.identifier.doi10.15290/ose.2014.02.68.07-
dc.description.Emailpb@zie.pg.gda.plpl
dc.description.AffiliationWydział Zarządzania i Ekonomii, Politechnika Gdańskapl
dc.description.number2(68)-
dc.description.firstpage85-
dc.description.lastpage102-
dc.identifier.citation2Optimum. Studia Ekonomicznepl
Występuje w kolekcji(ach):Optimum. Studia Ekonomiczne, 2014, nr 2(68)

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
07_Błażej PRUSAK.pdf298,12 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż uproszczony widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja jest chroniona prawem autorskim (Copyright © Wszelkie prawa zastrzeżone)