Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18028
Tytuł: | Lęk językowy jako aspekt komunikacji ustnej w języku angielskim wśród studentów filologii |
Inne tytuły: | Language Anxiety as an Aspect of Oral Communication in English Among Philology Students |
Autorzy: | Szuchalska, Anna |
Słowa kluczowe: | lęk językowy komunikacja ustna studia filologiczne ankieta korelacja ujemna language anxiety oral communication philological studies survey negative correlation |
Data wydania: | 2024 |
Data dodania: | 4-mar-2025 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 243-258 |
Abstrakt: | W artykule podjęto próbę opisu zjawiska lęku językowego w kontekście komunikacji ustnej wśród 87 studentów kierunków filologicznych na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku. Głównym celem badania była analiza korelacji między pewnością siebie a lękiem językowym oraz między ego językowym a lękiem językowym. Jako narzędzie badania zastosowano ankietę składającą się z 27 pytań zawierających stwierdzenia w skali Likerta. Analiza korelacji została przeprowadzona przy użyciu metody Pearsona, z uwzględnieniem normalności rozkładów analizowanych wskaźników. Wyniki analizy wykazały istotną ujemną korelację między ogólną pewnością siebie a lękiem językowym (p= 0,010) oraz istotną ujemną korelację między ego językowym a lękiem językowym (p< 0,001). The article attempts to describe the phenomenon of language anxiety in the context of oral communication among 87 students of philological faculties at the Faculty of Philology of the University of Białystok. The main aim of the study was to investigate the correlation between self -confidence and language anxiety, and between language ego and language anxiety. The research tool used was a survey consisting of 27 questions containing statements on a Likert scale. The correlation analysis was performed using the Pearson method, taking into account the normality of the distributions of the analyzed indicators. The results of the analysis showed a significant negative correlation between general self -confidence and language anxiety (p= 0.010), and a significant negative correlation between language ego and language anxiety (p< 0.001). |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
E-mail: | a.szuchalska@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18028 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2024.28.16 |
e-ISSN: | 2957-0204 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0003-2358-0696 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl |
Właściciel praw: | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WFil) Linguodidactica, 2024, tom XXVIII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_28_2024_A_Szuchalska_Lek_jezykowy_jako_aspekt_komunikacji.pdf | 237,59 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL