REPOZYTORIUM UNIWERSYTETU
W BIAŁYMSTOKU
UwB

Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji: http://hdl.handle.net/11320/18028
Tytuł: Lęk językowy jako aspekt komunikacji ustnej w języku angielskim wśród studentów filologii
Inne tytuły: Language Anxiety as an Aspect of Oral Communication in English Among Philology Students
Autorzy: Szuchalska, Anna
Słowa kluczowe: lęk językowy
komunikacja ustna
studia filologiczne
ankieta
korelacja ujemna
language anxiety
oral communication
philological studies
survey
negative correlation
Data wydania: 2024
Data dodania: 4-mar-2025
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku
Źródło: Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 243-258
Abstrakt: W artykule podjęto próbę opisu zjawiska lęku językowego w kontekście komunikacji ustnej wśród 87 studentów kierunków filologicznych na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu w Białymstoku. Głównym celem badania była analiza korelacji między pewnością siebie a lękiem językowym oraz między ego językowym a lękiem językowym. Jako narzędzie badania zastosowano ankietę składającą się z 27 pytań zawierających stwierdzenia w skali Likerta. Analiza korelacji została przeprowadzona przy użyciu metody Pearsona, z uwzględnieniem normalności rozkładów analizowanych wskaźników. Wyniki analizy wykazały istotną ujemną korelację między ogólną pewnością siebie a lękiem językowym (p= 0,010) oraz istotną ujemną korelację między ego językowym a lękiem językowym (p< 0,001).
The article attempts to describe the phenomenon of language anxiety in the context of oral communication among 87 students of philological faculties at the Faculty of Philology of the University of Białystok. The main aim of the study was to investigate the correlation between self -confidence and language anxiety, and between language ego and language anxiety. The research tool used was a survey consisting of 27 questions containing statements on a Likert scale. The correlation analysis was performed using the Pearson method, taking into account the normality of the distributions of the analyzed indicators. The results of the analysis showed a significant negative correlation between general self -confidence and language anxiety (p= 0.010), and a significant negative correlation between language ego and language anxiety (p< 0.001).
Afiliacja: Uniwersytet w Białymstoku
E-mail: a.szuchalska@uwb.edu.pl
URI: http://hdl.handle.net/11320/18028
DOI: 10.15290/lingdid.2024.28.16
e-ISSN: 2957-0204
metadata.dc.identifier.orcid: 0000-0003-2358-0696
Typ Dokumentu: Article
metadata.dc.rights.uri: https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl
Właściciel praw: CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach
Występuje w kolekcji(ach):Artykuły naukowe (WFil)
Linguodidactica, 2024, tom XXVIII

Pliki w tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Linguodidactica_28_2024_A_Szuchalska_Lek_jezykowy_jako_aspekt_komunikacji.pdf237,59 kBAdobe PDFOtwórz
Pokaż pełny widok rekordu Zobacz statystyki


Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL Creative Commons