Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18025
Tytuł: | The Applicability of the GELT Framework in an Applied Linguistics Course |
Inne tytuły: | Wykorzystanie modelu GELT na zajęciach z językoznawstwa stosowanego |
Autorzy: | Sańczyk-Cruz, Anna |
Słowa kluczowe: | applied linguistics global Englishes language teaching critical reflection językoznawstwo stosowane nauczanie globalnego języka angielskiego krytyczna refleksja |
Data wydania: | 2024 |
Data dodania: | 4-mar-2025 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 214-227 |
Abstrakt: | Ever since English became a widely used language worldwide, a plethora of teaching methods have been developed to cater to diverse educational requirements. Recently, some scholars stressed that the Global Englishes Language Teaching (GELT) framework provides a systematic approach to curriculum innovation, but there is a dearth of classroom research to understand GELT’s applicability. This article aims to raise awareness about the GELT framework and demonstrate how it can be contextualized in higher education. Specifically, it will showcase graduate students’ perceptions on how this teaching practice is incorporated into their applied linguistics course. The findings of this study emphasize the significance of critically analyzing the ELT curriculum and material design to better address global trends in English language education in Poland. Od czasu, gdy język angielski stał się powszechnie używanym językiem na całym świecie, powstało mnóstwo metod nauczania, które mają na celu zaspokojenie zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych. Niektórzy naukowcy argumentują, że Global Englishes Language Teaching (GELT) zapewnia systematyczne podejście do innowacji w programie nauczania, ale brakuje badań, które pozwoliłyby zrozumieć to innowacyjne podejście w nauczaniu językowym. Celem tego artykułu jest podniesienie świadomości na temat wykorzystania GELT i pokazanie, w jaki sposób można ten model zastosować w szkolnictwie wyższym. W szczególności będzie to prezentacja spostrzeżeń studentów na temat tego, w jaki sposób ta praktyka nauczania jest wykorzystywana na ich zajęciach z językoznawstwa stosowanego. Wyniki tego badania podkreślają znaczenie krytycznej analizy programu nauczania języka angielskiego i projektowania materiałów w celu uwzględnienia na większą skalę światowych trendów w edukacji językowej w Polsce. |
Afiliacja: | Uniwersytet w Białymstoku |
E-mail: | a.sanczyk@uwb.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18025 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2024.28.14 |
e-ISSN: | 2957-0204 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0001-5819-2058 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl |
Właściciel praw: | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach |
Występuje w kolekcji(ach): | Artykuły naukowe (WFil) Linguodidactica, 2024, tom XXVIII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_28_2024_A_Sanczyk_Cruz_The_Applicability_of_The_GELT_Framework.pdf | 169,19 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL