Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18017
Tytuł: | Inclusive Language in Language Classes |
Inne tytuły: | Język inkluzywny na lekcjach języka obcego |
Autorzy: | Petkova, Ingrid |
Słowa kluczowe: | second language classroom inclusive language linguistic sexism gendered languages zajęcia z języka obcego język inkluzywny seksizm językowy języki z uwarunkowaniem rodzajowym |
Data wydania: | 2024 |
Data dodania: | 4-mar-2025 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 185-200 |
Abstrakt: | The goal of this article is to draw attention to the importance of introducing inclusive language (IL) in second language classrooms. While there is an extensive literature on the topic of IL, there remains a gap in research focusing on its application in educational settings, particularly in second language teaching. After providing a brief overview of definitions and debates about IL, the article will offer recommendations for implementing IL in three languages: English (natural gendered), Spanish (grammatical gendered) and Hungarian (genderless). Finally, a few activities designed for these languages will be presented with the aim of encouraging second language teachers to integrate the topic of IL into their teaching practice with the purpose of developing students’ language skills and fostering reflection on the sociocultural implications of IL. Celem artykułu jest podkreślenie znaczenia języka inkluzywnego (IL) na lekcjach języka obcego. Chociaż na temat IL napisano już wiele, znacznie mniej jest badań na temat jego wykorzystania na lekcji, a jeszcze mniej dotyczących jego obecności na zajęciach z języka obcego. Po krótkim przedstawieniu definicji i opinii na temat IL, podane zostaną pewne zalecenia dotyczące jego stosowania w nauczaniu trzech języków: angielskim (z rodzajem naturalnym), hiszpańskim (z uwzględnieniem rodzaju gramatycznego) i węgierskim (bez rodzaju). Na koniec przedstawione zostaną ćwiczenia, które mogą być zastosowane w jednym lub kilku z tych języków. Mają one na celu zachęcenie nauczycieli do stosowania tych wytycznych podczas prowadzenia zajęć, by rozwijać umiejętności językowe uczniów i umożliwić im podjęcie refleksji nad społeczno-kulturowym tłem danego języka. |
Afiliacja: | University of Pécs |
E-mail: | petkovingrid@gmail.com |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18017 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2024.28.12 |
e-ISSN: | 2957-0204 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-2416-5374 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl |
Właściciel praw: | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2024, tom XXVIII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_28_2024_I_Petkova_Inclusive_language_in_language_classes.pdf | 477,56 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL