Proszę używać tego identyfikatora do cytowań lub wstaw link do tej pozycji:
http://hdl.handle.net/11320/18015
Tytuł: | „Następstwa działania prawa sylab otwartych” jako temat zajęć z przedmiotu historia języka rosyjskiego – z doświadczeń dydaktyka |
Inne tytuły: | “Consequences of the Application of the Law of Open Syllables” as the Topic of the Course History of the Russian Language – from the Experiences of a Lecturer |
Autorzy: | Muszyńska-Wolny, Dorota |
Słowa kluczowe: | dydaktyka akademicka historia języka rosyjskiego języki słowiańskie prawo sylab otwartych procesy językowe academic didactics history of the Russian language the law of open syllables linguistic processes Slavic languages |
Data wydania: | 2024 |
Data dodania: | 4-mar-2025 |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu w Białymstoku |
Źródło: | Linguodidactica, T. 28, 2024, s. 172-184 |
Abstrakt: | Niewielka liczba zajęć dydaktycznych z historii języka rosyjskiego w programie studiów oraz zerowy wyjściowy poziom znajomości języka sprawiają, że konieczność przyswojenia trudnego i obszernego materiału zawartego w podręcznikach napisanych po rosyjsku jest dla wielu studentów problemem nie tyle merytorycznym, ile językowym. Koniecznością dla wykładowcy staje się więc tworzenie własnych materiałów dydaktycznych, które w sposób zwarty pozwalają przekazać informacje i są jednocześnie pomocą przy ćwiczeniach. W niniejszej pracy przedstawiono przykład pomocy dydaktycznej wykorzystywanej przy omawianiu następstw działania prawa sylab otwartych na przedmiocie historia języka rosyjskiego prowadzonym na III roku studiów licencjackich na kierunku filologia rosyjska. Zaprezentowane są też wyniki końcowych ankiet studenckich dotyczące tego przedmiotu. Many students experience problems with learning difficult and extensive Russian textbook material because of the small number of Russian language history classes in the study program, as well as a lack of prior knowledge of the language. It is more of a linguistic problem than one related to the content itself. Thus it becomes necessary for the lecturer to develop their own teaching aids which convey information in a compact manner and are also helpful in completing exercises on a given topic. The article presents an example of such teaching assistance material, with exercises that students of Russian philology at the University of Warsaw receive for use during classes on issues related to the law of open syllables. The material is used during the History of the Russian languagecourse taught in Russian to third year bachelor’s degree students. The results of year -end student surveys are also presented here. |
Afiliacja: | Uniwersytet Warszawski |
E-mail: | dhmuszyn@uw.edu.pl |
URI: | http://hdl.handle.net/11320/18015 |
DOI: | 10.15290/lingdid.2024.28.11 |
e-ISSN: | 2957-0204 |
metadata.dc.identifier.orcid: | 0000-0002-1705-9389 |
Typ Dokumentu: | Article |
metadata.dc.rights.uri: | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/deed.pl |
Właściciel praw: | CC BY-SA 4.0 Uznanie autorstwa – Na tych samych warunkach |
Występuje w kolekcji(ach): | Linguodidactica, 2024, tom XXVIII |
Pliki w tej pozycji:
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Linguodidactica_28_2024_D_Muszynska_Wolny_Nastepstwa_dzialania_prawa_sylab_otwartych.pdf | 279,07 kB | Adobe PDF | Otwórz |
Pozycja ta dostępna jest na podstawie licencji Licencja Creative Commons CCL